|
|
|
|---|---|
|
Tjena igen alla! Min instrument belysning har fått fnatt o e tacksam för hjälp det är nämnligen så att helt plötsligt tonas belysningen ner o sen tar det nårga sekunder/minuter o så blir den jättestark för att sedan bli normal igen. LURT!!! ME | |
|
Detta är en liten finess som handlar om att instrumentbelysningen anpasssar sig till omgivande ljusstyrka. Om du tittar på panelen med ljusvredet och knapparna till dimljusen (till vänster om ratten) ser du ett litet genomskinnligt fönster (ca 3 mm diam), det är en ljussensor. Tag och sätt fingret över denna sensor när det är ljust ute så kommer du att märka att instrumentbelysningen kommer att anpassa sin ljusstyrka eftersom den tror att det är mörkt ute! Det är inget fel på din bil. :) Mvh |
|
Dino |
Har alla E_46 or den finessen ? jag tror att jag har en vrid knapp som sköter det manuellt , kan jag ha den funktionen då också ? M-MotorSport |
|
Vet inte om alla har denna finess, men min har det. Det manuella hjulet finns samtidigt. Jag vet inte säkert om denna automatiska funktion fungerar i parkeringsljusläget, den funkar i alla fall i halvjusläget på min bil. Den fungerar oberoende av den manuella inställningen på det lilla hjulet. Mvh |
|
|
Tack för ditt svar Johan... MVH. ME |
|
|
Tjaa alla !!! en Cool grej i E46 är att volymen på stereon höjs lite om man gasar på som f..n . kanske har något med att göra för man ska höra kärringen i navin eller så. |
|
|
Jajjamän och den volymökningen går att justera i inställningen till radion. Det står dock inget om det i min instruktionsbok till radion. Gör så här: Tryck på den mittersta knappen i knappsatsen till vänster på radion, stega dig förbi bass, tre och bal så kommer speedvolume upp. Justera siffran uppåt eller neråt med plus och minusknapparna. Jag tycker att värde 3 är lagom. Mvh |
|
Dino |
Johan . det där som du nämnde är till för volyme på Multiratten , det står faktiskt i min instruktions bok det är att hur snabbt volymen ska höjas med Multiratten alltså har man den på 6 då höjs den med 6 gånger mer än volym knappen på stereon . M-MotorSport |
|
Det är värdet på "bal" som bestämmer hur mycket volymen ökas vid högre fart (så är det på e39 iaf). /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.