|
|
|
|---|---|
|
Har en 318i Touring -96 17500 mil svsåld När jag kört en bit, lägger i backen och kör så tar det ca 1-3 meter. Sen kommer ett missljud, klonk bakifrån, sen är det tyst. Kör framåt, klonk, sen tyst. Låter som det är nåt som glappar men det låter rejält i bilen, så det är inte så roligt. Olika teorier efter sökning på forumet: * Handbromsback som ligger på - dock rullar bilen lätt och fälgarna bli inte varma * Bussningar bak som glappar * Bult till Backväxel som är lös * Glapp i drivlinan Andra teorier? Nån som har haft samma problem? Tacksam för hjälp. /mr B | |
| När jag hörde klonkljud så var det mina handboms backar som var totalt utslitna. | |
| samma här faktiskt speciellt efter att bilen stått nån dag byte vajer samt backar då försvann det var dock på en volvo v70 då men . | |
|
Handbromsen fick toppbetyg på bilprovningen, men det verkar vara som ni säger. Handbromsen som spökar. Fick även tips av mekanikerna att använda handbromsen oftare. Har testat det nu och det verkar fungera. Klonket har försvunnit helt. Troligtvis att mekaniken kärvat när den inte har använts. Tack för hjälpen! /mr B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.