|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har kikat runt liten på 525i 24V e34, är motorn i denna modell bra? Effekt och vrid verkar alldeles lagom för min del, men den stora frågan är om den är driftsäker och stryktålig? Några kända problem? Tål den hård körning? Om man har stora krav på driftsäkerhet, bör man undvika VANOS? Kan leva med sämre lågvarvsegenskaper och i gengäld mindre strul, om det är på det viset ;) Vad varvar bilen 100 km/h? Hur vanligt är det med orginalmonterad diffbroms? Tack på förhand! | |
|
läs begagnatguiden om du inte redan har gjort det. Jag ska försöka svara på dina frågor: Stryktålig: ja mycket om rätt skött. Vanliga problem: tickande ventiler (pga misskött service), orolig tomgång Vanos-versionen av M50 är att föredra helt klart! Ca 3000 rpm i 110 km/h med manuell låda. annan utväxling med Aut. Inte så vanlig med fabriksmonterad diffbroms. ______ Blogg: Länk |
|
|
Kan tillägga: Ca 2100rpm i 110km/h med automat, lock-up från 90 km/h (1900rpm). |
|
|
Absolut inga problem med Vanos på min bil, kör hårt med den ibland för att den ska få andas ordentligt. Vintertid är motorvärmare nästan krav, det tar låång tid/sträcka att värma upp motorn. Fyrhjulsdriften har jag haft nytta av men det kostar lite extra bensin + att den blir något slöare. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.