AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
838

Dunkar i bakvagnen

Tjena!

Hade tidigare problem med att det slog från bakvagnen när jag växlade/tryckte ner kopplingen eller släppte gasen/gasade.

Så jag rev ner hela bakvagnen, bytte de fyra huvudbussningarna och främre bärarmasbussningarna och diverse bultar och blästrade allat och lackade om de.

Men nu när jag börjat köra igen så kvarstår problemet? inte lika omfattande men de är fortfarande kvar. När jag lägger i 2an så säger det dunk, när jag sedan accelererar iväg så säger det dunk igen. Gasa/släppa dunk, dunk.

Vad kan vara fel? Kan det vara någonting med kardan eller växelåda? Eller kan det vara nått jag missade i bakvagnen??

//Salis
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
tror på kardan...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
ra
43
razor
328i -96
Hej.

Hade liknande problem, då var det ena drivaxeln. Dunkar det kraftigt när du lägger i ettan från neutral oxå? Testa vrida på båda drivaxlarna för att känna om det är nått glapp.

Testade att vrida på bägge drivaxlarna (lamelldiff), och då slår d inne i diffen??

Men jag kom iaf fram till vad det var som slog!! =D
Hade ju glömt att dra åt en ena bulten till diffen!! hahaha så nu e den stel och fin!! =D

Men det slår fortfarande lite när jag lägger i 2an.. men tror inte min växellåda e så frisk..

//Salis
e3
17
e36MathiasF
318is coupe -94
kan vara stötdämpar fästet som är slut också, de var de iaf på min

ra
43
razor
328i -96
Men vad jag hört skall det dunka till lite endå på e36, men det kanske är bullshit.
Ja
63
Jampman
325i coupe -93
Hardy skivan kan vara en trolig orsak..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.