|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en M3 som gått ca 100 000 km, undrar nu hur motorn är? Kan motorn börja paja nu eftersom det är ju en m3 och folk har väl kört lite vassare med den? Tror ni det är dags att byta bil eller är det något på motorn man ska hålla lite koll på? Hoppas ni kan hjälpa mig... | |
|
Hej! Om du har koll på bilens historik och vet att den har fått servicen och underhållet som den ska, och haft vettiga ägare som inte pressar kall motor så borde inte 100000km vara några problem även om man kör "sportigt" Byta bil gör du om du vill, men tror inte att miltalet i sig är ett problem.,... MVH: Sakke |
|
| Servicen är regelbunden gjord men om det har varit ovetteiga ägare innan är jag inte helt hundra på men jag får hoppas på det | |
|
Har motorn fått uppgraderade vevlager? Mvh |
|
| Nej, det vet jag inte (vet inte vad det är för något) men jag tror att jag kan kolla upp det. | |
| En gratis garantiåtgärd hos BMW, kolla upp det snarast. | |
| Motorn har inte fått det uppgraderat, ska in på service snart med bilen och ber dom uppgaradera det. | |
|
Kolla först att det fortfarande är gratis, säg även till i förväg så att de kan beställa hem lagrena i förväg. |
|
| ok, tack för tipset | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.