|
|
|
|---|---|
|
Bakrutan till min cab sprack i dag när jag körde upp taket. Finns det någon som vet vem man kan vända sig till i Boråsområdet. E 36 med plastruta. ulf tranemo | |
|
Hej! Kolla först med ditt försäkringsbolag, om du inte kan få den på glasförsäkringen till bilen. Hade själv en E30 som bakrutan sprack på, då betalade jag självrisk + 20% av materialet = ca 4000, och fick en helt ny sufflett monterad och klar:-) Är det inte dragkedja till bakrutan på E36:orna, förresten?? /Magnus Min E24: Länk |
|
|
e30cabbe: Du menar väl att du fick en helt ny ruta, inte hela suffletten? Dem tidiga E36 har sydd ruta. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nope, jag fick hela suffletten inkl ruta utbytt... Enl skaderegleraren omöjligt att byta rutan utan att förstöra suffletten, då den börjat bli ganska spröd och måste av från cabställningen. Så går det när man har lite flyt! /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Min E 36 har sydd bakruta. Får kolla med försäkringsbolaget. Själva cabben är jättebra annars. ulf tranemo |
|
| Bara nyfiken, hur gick det? | |
|
Den satt fast med en dragkedja som jag inte såg. Självrisken på glas + lite till som jag inte kommer ihåg hur mycket det var. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.