|
|
|
|---|---|
|
Var ute och övningskörde med ena doteran igår när hon plötsligt undrade vad det var för konstig färg på vindrutan!!Jag såg inte mycket från min sida pga.solens sköna strålar men förstog på hennes oroliga upprepande att det var något fel med "färgen" på rutan.Lutade mig över och konstaterade att oljelampan lös!! Snabbt som attan styrde jag bilen åt sidan och av med nyckeln.Till min fasa ser jag en lång oljerand på vägen bakom bilen o när jag kommer fram o skall öppna motorhuven rinner det ut olja lite överallt i fronten.Det visar sig att en skarvslang ca 10cm lång som sitter på rören som går fram till (vad jag tror) är oljekyl av något slag har gått sönder,nästan delat sig på längden,troligen suttit där ett bra tag o väl gjort sitt.OBS kolla dessa skarvslangar, sitter 2 st. till vänster om kylaren jämte bakstyckena till strålkastarna.Passade på att byta rest, olja o filter, var inte mycket olja kvar i motorn.... Men nu går den igen med nya slangar o ny olja, Tänkte bara varna er som ev. har nåt liknande begynnnande fel. HBK | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.