|
|
|
|---|---|
|
Några dagar innan jul (2007) var det visst någon som hade önskat sig en M-front i julklapp, för min blev stulen då. Efter julledighet och 3000 kr i självrisk fick jag äntligen tillbaka min bil och då med en fin nylackad front. Tydligen så blev någon avundsjuk på den som fick min M-front för i mitten på mars så blen den nya fronten också stulen. Eftersom min bil verkar vara märkt av någon/några så talar allt för att det kommer att hända igen. Vad kan jag göra? Finns det något att göra?? Betala reservdelar åt andra har jag i alla fall inte lust att göra. Tacksam för svar. | |
|
Julen 2006 ska det ju naturligtvis vara :) |
|
| Expanderbultar | |
|
sätt kemiskmetall över skruvarna/bultarna |
|
|
Enda sättet är ju att göra bultarna så att dom inte går att få loss, men det drabbar ju förstås dej själv någon gång, men det kan ju vara värt lite extra besvär. Borra ur hålet där torxnyckeln skall in så det blir ett runt hål, gärna ^ format Om du borrar med en grov borr så blir det bara en slät kona. Om du sedan nån gång behöver montera loss den så får du väl loppa fast en mutter eller liknande.. jaa.. det var en tanke ///Forry |
|
|
Vänd dig till en fälgrenoverare och be honom göra låsbultar/muttrar, jag frågade på intera och dom kunde tillverka sådana. //Roger BmwCS #5251 |
|
|
rodge* det var fasen i mej det smartaste tipset hittills:-D Det skall jag ta mej fasen göra på min, har ett par gamla låsbultar liggande:) ///Göran |
|
|
ELLER SÅ SVETSAR DU FAST DEN |
|
|
Om man svetsar direkt på de bultar som BMW håller med så avråder jag. Materialet i bultarna är inte speciellt svetsvänligt. Bara ett tips : ) |
|
| + att det är väldigt svårt att komma åt..man ser ju bara skallen, omgiven av en massa plast | |
| Går det att hitta en garageplats kanhända? Lycka till. Asken | |
|
köp 5 kantiga bultar och specialnyckel. finns på mercedes-benz som har sånna i framvagnen på 190e den nöten lär dom inte knäcka i första taget. |
|
|
Vad händer när "b-laget" de inte får loss bultarna? Bryter de loss den istället, med andra skador som följd!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.