AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.065

Lite ojämnt efter sänkning

Sida 1 av 2
Någon som varit med om att det skiljer i höjd efter sänkning?
Det skiljer på vänster å höger bak, den är något lägre på högersidan , inte mycket men störigt nog..
Kommer den vänstra att sätta sig? Eller vad beror detta på?
Är en e46 sedan, den är sänkt 55/35.

tacksam för svar //Johanna
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Har ju redan förklarat för dig ;)

Diesel-räsern
/Rickard
Tycker fortfarande att det är lite underligt med tanke på att en ja pratade me på Forza nästan aldrig hade varit med om det:P
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Jag menar absolut inte att dumförklara men, du har väl kollat på bilen då den står på ett helt plant underlag? Hur mycket är det som skiljer?

Jag var ganska korkad och fick smärre panik då jag tyckte att vänster bak var ca. 2 cm. lägre men, insåg hastigt att bilen stod ju snett nedåtlutande på just den sidan! =)

Jag sänkte för övrigt 40/25 på e39, rekommenderas!
:) ska ev mäta den riktigt ordentligt senare idag, men har kollat på massa olika platser, återkommer med svar :D
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
ok =)
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Det blev riktigt snyggt detdär. Har själv funderat på H&R 55/35 men beställde coilovers istället men nu verkar det som jag inte får nåra coils, slut i lager.. :/ Kanske man skall beställa ett H&R kitt iaf. Kör du med org stötdämpare?
>>>Ztefan, japp jag kör på mina original stötdämpare som sitter på m-chassiet... känner flera som gör det å det funkar bra... :)
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Tack för svaret! Blir kanske att beställa ett kit.
Så lite så ;) Lycka Till!!

//Johanna
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Hej!

Vad har du för dimension på dina hjul/däck? Ser ut som 19" eller..?

Funderar på att sänka min med, men det ser ut att bli tajt fram...

Hur funkar det på din kärra?

Mvh Johan
JohanD75>> ja det är 19" 235/35 runt om på 8,5 fälg... jag har bara haft dom en vecka men har inte märkt att det tar i nånstans...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Ztefan: nu blev du allt sugen va? ;)

Till alla: var säljer dom H&R till bäst pris?

// M.V.H. Daniel
Jo
292
JohanD75
Tack för infon! Kör själv med däck och fälg med samma dimension som du. Mina fälgar har et 35, du vet inte vad dina har?

Men ett H&R kit verkar super, får nog ta och beställa ett och prova!
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Spajjjs: Jo det blev jag :)
H&R hittas på ebay för ca 140€ + frakt om det är billigast vet jag inte...
jag har ET37
Köpte mina fjädrar på Forza om nån undrar.. vet inte vart dom är billigast.

Mvh
Sätter lite liv i tråden igen då jag fortfarande inte löst problemet, vi har mätt och det skiljer en(1) cm på höger och vänster bak, den är lägre på högersidan, och det tar i när man svänger fort i sväng eller har med mig folk.
Kanske låter lite, 1cm men känner man vid skärmkanten så är det massor me plats på vänstersidan och i princip ingenting på höger.

Ingen vet varför?? vi funderar på att skifta fjädrar frågan är om det gör till eller från... Får nog bli nån gummikudde/mellanlägg i fjädern så bilen kommer upp lite.
Men hade varit kul/intressant och få veta varför bilen är så sned.

Ingen som har någon idé?
hade den även inne på verkstaden upphissad men dom hittade inget fel, allt satt som det skulle.

//Johanna
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Att skifta plats på fjädrarna kan nog hjälpa dig en bra bit på vägen. Självklart jämför du de två när du väl tagit lös dom...Det kan ju hända att ena fjädern är feltillverkad!? Detta märker du ju rätt snabbt om du lägger dem bredvid varandra!
Jo
292
JohanD75
Det är inte så att bilen kan ha varit smälld (hemsk tanke) på någon av bakskärmarna och reparationen inte blivit helt riktig?

Mät höjden mark/skärmkant och mark/tröskelkant och se om skillnaden (1 cm) kvarstår.

Jag sänkte min kärra igår 40/30 mm och har 225/35-19" på 8,5x19" ET35 fälgar och de ligger ruskigt tajt mot skärmkanterna bak, men exakt lika på båda sidorna.

Bara en vild fundering...

/J
Jo
292
JohanD75
Edit: 235/35-19" har jag. Sorry.

/J
Jo
292
JohanD75
Hade bilen samma höjd bak innan du sänkte? 1 cm skillnad i höjd är ju svårare att se med orginalfjädring på än när den är sänkt menar jag. Tycker att det är lite skumt att det är sådan skillnad på plats mellan skärmkant/däck på vänster/höger sida.

På min bil får jag in fingrarna precis mellan däck/skärmkant på båda sidorna bak, tight med det går.

/J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.