AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.668

passar armstödet i en e36 cab till en e36 coupe?

an
120
angazant
bmw 535ia
e de nån som vet om armstödet i en e36 cab till en e36 coupe?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ja...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
an
120
angazant
bmw 535ia
dicka 0: e du säker på de för att de var nån som sa att den inte passar(nån i en annan tråd)
ha
734
haack
X3 30d -18

ja vet att det ska vara skillnad på armstöden..men ja vet inte vad det är som skiljer...men jag vet folk som har satt i cab-armstöd i en coupé å tvärtom så de passar!

an
120
angazant
bmw 535ia
e de nån som vet skillnaden?
tackar för svar
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Enligt Realoem så är det INTE samma.
Sedan och Cupoe har samma artikelnummmer.

Men cabben har ett annat. Det är själva konsollen som inte är samma, resterande delar passar säkert.

328: [Avställd] Länk
318: Länk
/Jonsson
an
120
angazant
bmw 535ia
ja har köpt ett armstöd till en cabbe som ska monteras på min 328 coupe.....ja vet nte om ja ska lämna tillbaka den eller kan man montera den trots att de inte samma konsol? ska man göra modifikationer?
an
120
angazant
bmw 535ia
vet nån hur ja ska göra för att montera mitt armstöd? om ja behlver göra några modifikationer?
tackar för svar!!
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Angazant: Köpte ett armstöd från en cabbe till min coupe. Har beställt skruvar från BMW tills nästa vecka, så får vi se om det passar. Eller någon som provmonterat det?

an
120
angazant
bmw 535ia
tyvärr så passar inte armstödet från en cabbe till en coupe....rättare sagt så passar inte mittkonsolen men själva armstödet passar....jag sj köpte ett armstöd med konsoll från en cabbe men så fick ja köpa annan konsol som passar coupe....coupes konsol är helt rak medan cabbes den viker sig på slutet så de inte samma..
an
120
angazant
bmw 535ia
glömde nämna att ja lyckades montera ihop allting efter ja skaffat den nya konsolen....de va inte svårt men tog lite tid
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Angazant: Konstigt det. Köpte armstödet från en bilskrot och den var monterad i en sedan. Plockade själv bort hela armstödet samt mittkonsollen.
an
120
angazant
bmw 535ia
Men om du kollar på realom så e de inte samma artikelnr heller o plus att ja va i bmw för nån månad sen o frågade o dem sa att konsolen inte va samma i en cab. Men däremot e de likadan konsol i en sedan, coupe o touring.....även compacten e annorlunda....så ja vet nte hur de kommer sajj att du fått likadan konsol.....hehe konstigt
an
120
angazant
bmw 535ia
om du kollar på realom så har cab o coupe inte samma artikelnr....för runt en månad sen var ja i bmw o frågade o dem sa att armstödet passar men de inte likadan konsol o de stämde....men däremot så har coupe, sedan o touring likadan konsol men cabben e annorlunda...även compacten e annorlunda har ja fått för majj....men menar du att du monterat av från en sedan o o ska montera på din cab? har du kollat om de passar? då e de konstigt...hehe
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Jag har en e36 coupé, och köpte armstödet som var tidigare monterat i en e36 sedan, men fick reda på att det var till en cabriolet. Men jag förstår inte hur cab armstödet passade in i sedan, när sedan och coupé ska ha samma armstöd. Om det nu är så, så borde det armstödet passa coupé också.

Om det nu kommer sig att det INTE passar, då behåller jag själva armstödet eftersom det är nytt skinn på och köper en coupé mittkonsoll för armstöd istället då fixar det sig säkert.

Hur mycket fick du betala?

Har kollat i realoem och hos bmw group göteborg.
an
120
angazant
bmw 535ia
Ja precis så gjorde jag....monterade armstödet med en passande konsol....fick betala 650kr (inkl frakt)..den va i bra skick tyckte de va bra pris....men de absolut värt priset...tro maj när du väl monterat armstödet kan du inte leva utan de..
an
120
angazant
bmw 535ia
va lite otydlig ja betala 650 för armstödet me konsolen.... sen fick ja köpa annan konsol (200kr)
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Var köpte du coupé mittkonsollen för 200kr från?
an
120
angazant
bmw 535ia
de va nån skrot som hade ett armstöd me konsoll(kommer inte ihåg vad de heter hittade den på bildeldsbasen) o ja frågade om jakunde få bara konsolen....ja rekomenderar daj o kolla i bildelsbasen...men förresten ja har en mittkonsol som suttit på en cab fast den e beige de va den som ja köpte först ja har kvar den...saj ti om du e intresserad men vet ej om du ska ha svart konsol
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Behöver svart konsoll, har redan cab konsollen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.