AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.476

utsliten låsbult, Vad göra?

får inte bort låsbulten på ena fälgen pga att den e ganska utsliten, och det gör inte saken bättre att den som hade den före verkar ha dragit åt alla bultar av bara satan. Hur fasen ska man få bort den då, borra??
gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Hade samma problem på en 530touring. Löste det genom att svetsa på en bult på låsbulten. Trångt som fan va de att komma åt, var m5 fälgar, så jag ta en "pinna svets". Men de funka iaf.

Lycka till
FredricF
Jag hade detta problem en gång och besökte en verkstad i hopp om att dom hade nåt specialverktyg eller nåt. Dom fixade saken utan specialverktyg genom att offra en hylsa som dom klubbade dit.

/Fredric
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
På min bil fick jag borra loss mina bultar ett år, eftersom de var så pass utslitna dels pga att de rostat så pass att jag inte fick på låshylsan och dels för att jag själv slant när jag drog åt hjulen gången innan.. men mina gick väldigt lätt att borra loss, borrade med 12 mm borr tills jag var var nästan igenom, sen bröt jag av resten.

Diesel-räsern
/Rickard
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Om du har plats runt bulten, så kan du slå på en hylsa som är anpassad för just det endamålet, så slipper dem göra som "FredricF" säger, offra en hylsa. Den självdrar när man börjar dra/gänga, så ju hårdare du drar så hårdare fäster den. Vad den heter vet jag inte, men sväng förbi en bilmek och be om hjälp med detta, tar honom 10min att dra av alla låsbultar på din bil, och så ger du honom 100-200kr (eller en stooor tårta) för hjälpen, för det är det värt!

,, jag har just haft bekymret med detta själv, fast för min del var det att lås-hylsan gick av!
Lyfter denna tråd. Någon som vet en verkstad som kan få bort låsbultar utan nyckel i stockholm? Ett ställe ville ha 1000kr vilket känns som overkill. OBS det är inte en BMW, utan till en Opel.
Var hos Opel och dom visste inte exakt vilken jag hade trots kod och allt, "vi måste maila Opels huvudkontor för artknr. Vill få av dubbdäcken NU.
En borr och skruvutdragare av hög kvalite..

på din bil har de nycklar....konstigt.
Is
468
Ismo
735iA -87
På en opel är väl bara fälgarna som har något värde.. så självklart måste man låsa dom. :D
Haha ismo sååå sant, jag hatar dennna bil men det är min fars.

Delorian du är rolig.
Sorry var lite otydligt där.
Ska stå på "din bil" har de nycklar....konstigt.

Har en Kollega med en golf han hade förlagt sin nyckel, då åkte han till din bil de kom ut med ett gäng nycklar och tog loss den.

Men i ditt fall så skulle jag borra ett hål och göra med skruvutdragare, det brukar fungera rätt bra.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
hade nyligen tappat bort min nyckel till fälgarna på e39:an...Bmw i Karlskrona fixade detta på 5min: Gratis.......

Lelle
Fan va bra BMW är på såna grejer. Gick till Svenskabil med koden och orginalboxen där låsbulten sitter i, "Vi måste maila Opel i Tyskland för jag hittar ingen artikelnr på datorn vaar svaret". Ok en vecka senare ringer dom upp "Opel sjävla vet inte vad det är för låsbult på den" var svaret.
Iaf 1000kr tog en verkstad i Sthlm för att få av dom, blåst eller vad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.