AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.711

problem med elcab e36

Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
Har problem med min 328 cab 96 årsm .. de har stått ett längre tag och nu far cabben inte ner .. Man hör elmotorerna låta men de händer inget i cabben nån som e kunnig ? vh david
Jim/Jim
Kolla att koffert luckan är riktigt stängd och att låset inte krånglar, om bilen tror att att den är öppen så så ligger det där en spärr, som gör att cabben inte går ner.
Alt 2 är att du har kommit åt den röda spaken under bak sätet som frigör mekanismen då måste du noll ställa den.
En kabel på högersida med el-sladdar brukar också nötas ut i koffert luckan kolla så dem inte är skavda..

Jim
Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
okej ja har problem med bakluckan den låser ej upp sig på cetrallåset ? de kanske är derför ?? hur nollställer man mekanismen ?
Jim/Jim
Om du kan öppna luckan med nycklen så börja med att plocka av själva lås stängingen kolla ev om kärvat eller rost symptom, i denna svarta lås kista sitter också en brytare som kanske inte ger kontakt.Prova med en kompis trycker på luckan när den är stängd om det är kontakten så att luckan är riktigt nere och kör el-cabben
Att noll ställa suffleten med den röda nöd spaken under bak sätet är inga problem att fri hjulla allt står i instruktons boken, men att sen få den i start lägge är lite mer jobb med, Jag hjälpte en kompis med sin men det är lite strul med det. Kolla först i service manuallen, det gjorde jag, lycka till .

Jim
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Sök på "cab problem 36" så finner Du en tråd med samma namn med info om hur Du gör initieringen.

Carl
Visa användare
29
DJ_offline
328 cab-96
tackar för hjälpen allt e löst nu vh david
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.