AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
549

elfel 525 Touring -01

Hej!
Det fanns en massa bra hjälp om elfel på BMW, men jag hade svårt att sortera ut vad som är relevant för mig. Så jag försöker så här istället. Jag har följande problem.
Batteriet laddar ut under en natt. När allt är stängt/släckt (inkl innerbelysningen) drar bilen 640 milli Ampere. Drar jag ut säkring 4 (innerbelysning) sänks det till 320 milli Ampere. Jag tycker det fortfarande är för högt. Till detta så verkar bilen inte ha någon halvljus automatik. Om den har det så fungerar den i alla fall inte. Alla säkringar är dock ok. Inga övriga elproblem. Mina frågor är:
1. Vad är normalt för en 525'a att dra i ström i "viloläge"?
2. Några tips om var felet kan ligga?
3. Bör bilen inte ha halvljus automatik? Och ja, den är svensksåld.

Ber om ursäkt ifall svaren på mina frågor finns i andra inlägg, men jag är tyvärr tekniskt inkompetent och hänger inte med i alla boxar och prylar. Samt att jag är nybörjare på BMW.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
max 40 millliampere efter att bilen gått need i sleepmodeläge efter 16 minuter. bilen aktiveras så fort du öppnar en dörr lucka eller låser upp den.
Jo din bil bör ha halvljusautomatik.

Effektslutsteget till värmefläkten är en felkälla som ganska ofta förekommer när batteriet drar ut över natten.
Länk

Du får väl dra ur flera säkringar och se vad som tar ström, undvik de med airbagrelatering
Övergripande säkringslista finns här.
Länk
Lite mera info.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.