AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.656

Cosmossvartmetalic som är "flottig"i lacken

pe
204
petrob
320i -18
Hej på Er
Min M3:a tycker jag är "flottig" i lacken. det verkar som det sitter någon fet hinna på den. den är dock vaxad med meguair samt top seal. Ändå känns det som det är strävt också. vad göra? Rubba?

Mvh

Petrob
------
M3 Cab
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
CLEANER har du testat,o det hjälpte inte häller lackrengöring)?hjälper inte det så får du köra sonax rubbing,funkar kanon...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
hej

är det strävt låter det som lackdamm, tas bort med magic claybar

mvh

martin
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Vaxad med Meguiar sedan Topseal?....
Inte konstigt att det ser flottigt ut.
Innan du lägger Topseal så får det inte finnas något annat än ren och torr lack som underlag.
Vaxet gör att Topseal inte får fäste och glider runt på lacken i feta moln.
Normalt polerar man först lacken..sedan torkar man den med sprit för att Topseal (som är ett lackskydd) skall få fäste.
Du har blandat fel prylar helt enkelt.

Rubba - polera- sprita-Lackskydda ELLER vaxa. så skall det vara

Mvh
Skalman
Skalman har rätt!

///Micke
Min cabrio Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Att sprita en polerad lack låter inte helt rätt i mina öron! Har aldrig läst eller hört om det!
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hewi

I stort sett alla polermedel innehåller fillers eller andra tillsatser som på ena eller andra viset döljer eller maskerar repor och rosor.
Plockar man inte bort dessa så har man för det första en yta som lackförseglingen inte fäster fullt ut på = kort livslängd på skyddet + att tidigare osynliga rosor och repor börjar titta fram när skyddet tröttnat.
Spritar man bilen efter polering så har du en "ärlig yta" som skyddet får rejält grepp på samt att du som polerare ser det faktiska resultatet av ditt jobb och slipper polerrosor som helt "oförklarligt" dyker upp senare.

DiTEC och Mr Cap och de flesta andra som lämnar garanti på sina jobb spritar lacken innan lackförsegling.

Mvh
Skalman

pe
204
petrob
320i -18
ok, tackar för alla tips här, tur man har mycket kvar att lära :-)

Petrob
------
M3 Cab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.