|
|
|
|---|---|
|
Förra veckan bytte jag till pirelli P7 sommarsulor 225. Jag trodde jag hade fått fel på främre hjullagret på höger sida och hissade upp och kollade. Hjulet snurrade fint utan några symptom på haveri så jag bytte höger däck med vänster men ack oljudet är kvar. Jag kommer inte ihåg att det var så förra året för jag var förvånad att dubbdäcken gick så tyst. Är det någon som har samma erfarenhet med Pirelli? Det som kvarstår är väl att labba med däcktrycket. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp, okomfortabla, hårda och bullriga, de åkte av direkt vid köp, lika illa med P6000. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso, Detta är vad jag trodde. Jag ökar trycket till 2,5 kg och testar igen men kommer väl att slita ut däcket på mitten, kanske lika bra det. Har du tips på bra däck? |
|
|
Mina erfarenheter av Pirelli är tyvärr inte de bästa även om det finns dom som är nöjda. Tystast och med minst problem upplever jag Michelin Pilot Sport 2 ge men de kostar ju en del med. Problemet med många däck är att när ca50% av mönstret är kvar ökar ljudnivån markant medans på Michelinen är det lika tyst ända tills de är slut. Mvh Asken |
|
|
Tack asken, Jag är nere på ca 50%. Kanske skall flytta bakdäcken fram då dessa byttes ut förra året och har mer profil ca 80% kvar. Kommer att testa olika lufttryck till att börja med och meddelar resultatet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som Asken säger så är Michelin PS2 både tysta och komfortabla gäller väl egentlige de flesta Michelindäck, Continental sportcontact 2 är också OK , Kör nu på Uniroyal rainsport 1 vilka också funkar utmärkt, Finns Pirellidäck typ Zero nånting som är tysta men det är hutlöst dyra och inte värda pengen. Jag kom från en 528 sedan med Conti SPC 2 till en 540 touring med P7 på det var rena "mardrömmen" bullermässigt. Dessa åkte väck med en gång till förmån för Conti SPC 2 stor skillnad. Kolla Aftonbladets och Vi bilägarens senaste tester, de anger vägbuller. ///MVH Hasso Länk |
|
Öka trycket till 2,8 - 3,0 annars slits de på mitten. Jag märkte inte något oljud med mina P7, men de slets ner väldigt snabbt. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Vad tror ni om dessa? Länk |
|
|
Eftersom de saknar E-märkning är de inte lagliga i Europa! Troligen Asientillverkade däck som kan ha helt annan gummiblandning än de som säljs i Europa. I värsta fall kan de vara såphala på blött... Jag har P7 på E36:an och tycker inte att de är särskillt bullriga. Tystare än de Dunlop-däck jag testat innan (SP2000 och SP9000). Conti SportContact (1) var nog något tystare än P7:orna. Anledningen till att jag köpte P7, var att de då ansågs vara testvinnare i flera däcktester - där påtalades att P7 var något bullrigare och stötigare än de flesta andra i testerna, men övriga egenskaper var så pass mycket bättre att de vann testerna... Idag har det säkert kommit bättre däck eftersom P7 har några år på nacken! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Bytte förra sommaren från slitna däck av nått Kina fabrikat, på min vardags bil, en Sigma, till Pirelli P6000 och det blev ett jäkla liv från däcken, tidigare var det knapt nått däcksljud alls. Den blev tystare när jag bytte till Michelin dubbade vinterdäck !!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.