AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
776

Köp utan servicebok

jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Jag har sett en annons på en fin beemer som jag kan tänka mig att köpa. Säljaren har slarvat bort serviceboken, därför säljer han den xtra billigt. Vid lite koll så är den lite billigare än andra i den klassen. Vidare skriver säljaren att det går att kolla på bmwverkstaden i den staden att serviceboken är fullstämplad. Nu går det inte ringa säljaren för att han bara vill ha epost. Går ej heller utröna vilket regnummer det är på beemern, så jag kan inte ringa verkstaden i staden. Men går det verkligen att kolla service genom att bara ringa en verkstad ocvh uppge ett regnr så får man infot. Är det så enkelt?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Staden ?? tyskland, Italien eller Sverige ?? Utan regnummer el chassienummer kommer du inte långt.
Det går att få fram servicehistorik vilket kostar typ 500 spänn hos BMW, jag tycker du ska glömma den bilen, en seriös ägare hade innan hann skulle sälja bilen, återskapat historiken och serviceboken istället för att dumpa priset, låter lite för ihåligt speciellt om den nu skulle råka vara nyimport tex.

///MVH Hasso
Länk
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Hehe.. skulle väl lagt till att bilen finns i Sverige. I annonsen står det att den är svennesåld. Men den är otroligt fin (ögat ser vad den vill..) enligt annonsen då.. Hmm.. ja, annonsen finns på blocket, med risk för att bli av med den, 318 -99, röd.. Kanske en AP medlem..?
rsarits
Min uppfattning är:
Om man kan så lite om bilar att man helt förlitar sig på serviceboken, då skall man gå till bilhandlaren och köpa en ny bil, inte handla privat/begagnat.

En 99:a är ju i alla fall 8 år gammal, jag skulle personligen inte serva en såpass gammal bil på verkstad.

Ser bilen bra ut och käns bra, i relation till priset, då är det bara att handla.

Laga rost är fortfarande mycket dyrare än att byta motor, om man inte själv kan svetsa och lacka.

Som sagt, detta är min egen uppfattning, jag har alltid servat mina bilar själv, då VET jag att jobbet blir ordentligt gjort, tyvärr blire det då ingen servicehistorik som går att bevisa.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.