|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar problemen hopa sig, usch. Har en aktiv tråd här om min avgasvärden också men den lägger vi åt sidan för nu. Iofs dom kanske hör ihop ....... suck Iallafall, igår kväll efter jag hade slängt på sommardäcken skulle jag ut o premiärgasa lite, men icke. bilen startade helt ok, men dog direkt. tetade igen, då stånakde den och misstände rätt mycket, den gick igång men gick inte bra. avvaktade lite och testade igen, nu var den inte så villig att gå igång men det kom tillslut och gick ännu sämre då. Testade lite imorse och nu tänder den bara lite lite men går inte igång. Första jag tänkte var soppatillförseln, sen rotor/fördelarlock (kände igen symptomen från min förra bil) MEN! var !@# sitter rotor/lock i den här? :P Bilen ifråga är en 525i -93, m50-motorn sökt runt lite och tydligen kan reläna krångla lite, var hittar jag dom? hittade en box under huven med lite relän o säkringar i men vet inte vad som är vad. det finns väl även fler än en bensimpump så jag skulle vara tacksam om någon vill berätta för en OVAN e34-mekare var man hittar grejerna och hur man kan testa dom :) ps. bilen är så jäävla snygg nu med sommarsulorna på så synd vore det ju om den bara ska stå :( :P | |
|
Du har ingen fördelare till att börja med utan en tändspole till varje cylinder som kan strula. Under plastkopan höger fram vid torpeden hittar du motorstyrning, ABS och styrning till automatlåda om du har en. Där sitter tre reläer och om det är samma konfiguration som på 95:an så är det mittersta till bränslepumpen, det innersta mot motorn till motorstyrningen och det yttersta till förvärmningen på lambdasonden. Pumpreläet kan du ta bort och bygla över med en kabel så märker du om det är det som är problemet. På min var det orginallarmet som bryter strömmen till pumpen som kladdade, fick koppla förbi det. Är det samma som på min har du bara en pump i tanken. Börja där och kolla att du får fram soppa. \M |
|
|
Kan va vevaxelgivaren.Men som böss skriver med Roffe |
|
|
Körde iväg bilen med trailer till verkstad, och när vi rulalde av den startar den och gpår hur bra som hellst. (?) Helskumt. har kört 20mil och inte det minsta problem. Bytte även lambdasonden så nu gick den igenom besiktningen åxå \o/ :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.