|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft min Bmw sedan augusti 06, och hittils inte märkt något liknande. Men bilen luktar varmt/brännt ibland innifrån kupèn och även utifrån. Märkte det första gången för ca:2 veckor sedan på väg till jobbet. Bromsade in lite hårdare för ett rödljus, när jag stod stilla tyckte jag mig känna lukten av något brännt? Hade då en bil framför mig och tänkte det var värst vad han luktar. Men det är min bil som luktar. Det dröjer oftast till bilen är uppe i arbetstemp någonstans mellan 5-30 minuters körningar så kan man känna lukten. Senast i fredags så var jag tvungen å panikbromsa, när jag väl stannat så kom lukten av någonting brännt igen plus att det rök in gråsvart i kupèn. Det försvinner lika fort som det kommer innom loppet av någon/några minuter. Hittils har jag fortsat å köra tills jag är framme dit jag skall, och då försöka lokalisera vad det är som luktar men hittils inte lyckats. Jag börjar bli riktigt orolig över konsekvenserna å vad notan kan bli. Snälla någon som har en anning om vad det kan vara?? Beemer-Tompa | |
| jag känner ibland otäcka odörer i min 523:a det luktar som kabelbrand men inget har pajat, jag hoppas någon kan hjälpa oss för det skulle inte vara roligt om man fick typ en stambrand | |
|
Hej Har samma problem i min 252 tds -92 Den luktar bränt och luktar som man eldar ute! Men har inte upptäkt nått fel och hoppas de inte uppstår igen! Men vet inte vad det är! |
|
|
Hej! Det är fömodlingen fläktmotståndet som ligger inbäddat i diverse björkfrön och annat skräp, sitter innanför kupefiltret. Finns ett bra mektips hur man byter filtret och gör rent där motståndet sitter. Många mil. |
|
| Mitt tips: Kolla bromsljuskontakten! Den som sitter nere vid bromspedalen. Hade exakt samma symtom på min 323. Visade sig vara kontakten som luktade bränt och började gå sönder. Skruva bort panelen vid pedalerna och lukta på kontakten. | |
|
vevhusventilation? eller olja som droppar ner på grenrörem från otäta ventilkåpspackningar? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.