|
|
|
|---|---|
|
Måste bara skriva och säga att jag är andra ägare till 523iA-97 sen 2002. Bilen har gått 25000 mil nu och det blir bara längre och längre mellan reparationerna! Har i familjen senaste två åren kört drygt 6000 mil med den och haft kostnader för rep på 7000kr under den tiden (inklusive stenskottslagning 500 och självrisk vindrutebyte 1500). Utöver detta har vi köpt nya vinterdäck och servat bilen 3 gånger. De första tre åren var inte lika roliga med byten av lager, renovering AC och topplockspackningsbyte pga läckande restvärmeackumulator plus lite andra smågrejer, servicar och däck. Håller nu tummarna (tar i trä, tvi tvi tvi, peppar peppar osv.) för att det fortsätter så här, för nu börjar det bli riktigt billiga mil när värdeminskningen har klingat av. Att bilen är otroligt komfortabel och skön att köra är ju inte helt fel heller! Hoppan ni andra har samma tur. | |
|
också hel nöjd med bilen.har funkat klanderfritt för mig.det enda som bytts är silentblocken pga vibbar.sedan är det bara styling som har gjorts,som toning av rutor,bbs fälgar 17",slutburken,intriörlisterna silver,+ spak,vita blinkers runt om.föresten nu glömde jag termostat+hus,o sedan vattenpumpen.abs-givare.annars hel nöjd med bilen,bästa bil jag haft.tackar johan autopower söderberg för denna fina bil... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
dicka o: Böt du silenblocken själv eller lämnade du in? Hur konsterade du dåliga block och ej däckproblem? Totalkostnad för byte? If it aint broken - dont fix it |
|
|
skruva dän tallrikarna för silentblocken,där såg jag att det var rejält sprucket runt silenthylsan.ja jag gjorde jobbet själv,ska nu på det igen med polares e39 nästa vecka,kostar på 480st på dyronomen 3års garanti,tror det är billigare på bmw... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| dicka o: Hur lång tid tar det för dig? Några specialverktyg? Bra att veta innan man åker in till stan och lyfter upp vagnen. | |
|
Håller med om att e39 verkar vara en väldigt driftsäker bil. Har haft min i 6 år nu, och 34000 mil, utan något större problem BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.