|
|
|
|---|---|
|
Hej, vill uppgradera mig ljud som vill igentligen inte byta huvudenheten, har någon provat MDS stegen som man kopplar till huvudenheten : I-sotec Amp4 för OEM-radio från BMW, 4-kanals slutsteg på 4x65watt för anslutning till bilens originalstereo. Mycket snabb installation med inkluderade adapterkablar. "I-sotech Amp4 passar med medföljande adapter direkt i din bil och ger med sina 4 x 65 wrms en dramatisk förbättring av ljudet i bilen" Vore kul om någon ville lägga in en åsikt | |
|
Inte testat men jag kan inte se nån speciell fördel med detta, jämfört med vilket annat slutsteg som helst. Installationen blir kanske lite enklare med adapterkablar men allt går att koppla även utan dylika. I vanlig ordning måste man ifrågasätta uppgifterna i databladet, som på så många andra billjudsprylar. Tittar man i listan så anger Isotec 4x65W musikeffekt, inte mycket att hänga i granen kanske. Man anger också max 15A strömförbrukning, säg att man ligger en liten bit under detta, och drag av för förluster och verkningsgrad så blir det inte mycket mer än 20-25W per kanal, det ger ingen dramtisk förbättring tyvärr. FP |
|
| det som jag ser som possitivt är ju att man borde klara sig ifrån störningar då man inte har lågnivå orgninal och att koppla in annat steg blir ju då lite dumt, men om det inet ger mer effekt är dte ju inget att ha, vore kul att höra med någon som provat. | |
|
Hej! Jag har monterat Isotec 4X70 den med adaptern så att man kan ansluta en Mp3 eller liknande. Den sitter på orginalplatsen i höger hjulhus på en X5:a Jag sökte en lättplacerad enhet utan att behöva ge mig på alla anslutningar eller behöva förstöra bilen. Fungerade bra förutom för att man måste kontrollera att all stiften i kontaktstyckena bottnar, jag hade tre som trycktes ur sina lägen. Det finns ett litet vinande från jorden men detta hörs mest då radion är "avstängd". Har navigator, så helt avstängd är den troligvis aldrig. Är nöjd med ljudet men byte samtidgt ut högtalarna. |
|
|
Hej! Jag har monterat Isotec 4X70 den med adaptern så att man kan ansluta en Mp3 eller liknande. Den sitter på orginalplatsen i höger hjulhus på en X5:a Jag sökte en lättplacerad enhet utan att behöva ge mig på alla anslutningar eller behöva förstöra bilen. Fungerade bra förutom för att man måste kontrollera att all stiften i kontaktstyckena bottnar, jag hade tre som trycktes ur sina lägen. Det finns ett litet vinande från jorden men detta hörs mest då radion är "avstängd". Har navigator, så helt avstängd är den troligvis aldrig. Är nöjd med ljudet men byte samtidgt ut högtalarna. |
|
| om du tar ut jorden ur bilen som viner så blir det nog bra ska du se | |
| okej....men det blev ett klart lyft ljudmässigt då? kan man alltså inte anvanda cdn sen eller varför kör nu med MP3 spelar?mvh | |
|
Bra ljud utan att vara värsting. Allt som finns i bilen fungerar som vanligt men man får justera ned ljudet på navigatorn. |
|
|
om det nu är så att du har en sådan steg, tror du att en normalperson som jag och som har tänkt ha en separat bas blir nöjd, jag vill inte vara med i tävlingar lixom, bara ha ett gött ljud att lyssna på. någon som vet om man kan löda på lågnivå på dessa steg så man får det till basen eller måste man köra på bakhögtalarna ändå?? |
|
|
Där har jag fått lite olika svar, då detta är min tanke också. En tekniker hävdar att man kan ta ut lågnivån genom att helt enkel ansluta till den alternativa till Rca (?) ingången medan en annan hävdar motsatsen. Då jag inte har kommit dit hän än har jag inte självt mätt spänningen på detsamma. |
|
|
Man kan inte ta ut signal från en ingång, om det var så du menade ovan? Stegen ovan jobbar väl med högnivå in (adapterkablage direkt på stereons högtalarkablage)? Isf blir det en hög till lågnivåomvandlare i vanlig ordning om man vill mata ytterliggare steg med lågnivåsignal. FP |
|
|
Bamsehalvar Ja har precis samma tanke som dig där. Kan tänka mig att det låter ganska bra. du kan ju höra av dig om du testar å berätta om det var värt det eller inte. |
|
| har inte vågat köpa än..kostar ju ändå rätt mycket pengar så skulle ju va kul att veta att det blev bra först, kollar vidare om jag får mer info och skriver givetvis om jag köper osv. | |
| Först och främst så ger Isoamp alldrig 4x65wrms inte ens om effektiviteten vore 100% , 4x35wrms är nog närmare sanningen men det räcker ganska långt ihop med bra och lätt drivna eftermarknads högtalare. Du kan får signal ut till subförstärkare genom i-sotec:s egna adapter AD-0124 men exakt vad det är för signal(troligen högnivå) står inte och den adaptern är till för att koppla ihop I-sotec4 med ett I-sotec2 steg för drivning av 4st högt+1st subwoofer. Bruksanvisningar finn både på mds hemsida och I-sotec:s hemsida. Kort kan man säga att det inte är ngt speciellt med dessa steg jämfört med andra eftermarknadssteg förutom att man får med ett kablage som tappare oem radion på högnivå och skickar ut lite mer effekt på original högtalar kablaget , smidig montering men du får nog mer ljud per krona om du gör detta själv istället.Räkna med att original högtalarna måste bytas ut om det skall vara värt det. | |
| okej...låter ju som att det är bättre att köpa ny sterio då tyvärr eller helt enkeln vara nöjd med ljudet och lyssna på knacket från motorn istället. | |
| Börja med att byta ut original högtalarna mot bra eftermarknads högtalare så får du en klar förbättring , själva sterion eller Hu:n är inte speciellt dålig utan mest allt annat runt omkring. | |
| Vad du än gör Marcus, byt inte ut orginalspelaren, tror mer på eftermarknadshögtalare av lämplig kaliber. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.