AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.432

Hopplös automatlåda 535d

Olof III
Någon som upplever samma sak som jag gör med automatlådan på den 535d jag brukar köra?
* Seg reaktion. Tar en sekund från R till D (varvidmotorn hinner varva upp).
* Hänger kvar alldeles för länge på växlarna ( varvid accelerationen hinner stanna av)
* Svajig gång på jämn, låg hastighet.
* Vid manuell växling hoppar växlarna i först när man släååer upp foten (vitsen med manuell växling försvinner)

Bilen har varit så här sedan ny. Nu har den gårr ca 600 mil. Väldigt tråkig bil att köra pga detta. Tyvärr men sant. Gamla E34 är bra mkt finare i automaten.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Låter som du borde gör ett besök på verkstaden. Har inget av problem med det som beskrivs. Du har ju garanti så det skall väl vara lugnt ur den aspekten. Sedan är det väl trist att det

di
53
dindin
Bmw M5 2012
Hej,

jag kan bara säga att du är inte ensam! Har idag hämtat ut min bil från BMW, 3000 mila service samt att man skulle uppgradera mjukvaran i bilen.

Jag har sedan jag köpte bilen upplevt precis det du beskriver. Inget av det vrid som finns tillgängligt utnyttjas. Riktigt irriterande. Ännu mer irriterande är alla dessa amatörer runt om i sverige på BMW verkstäderna!. Ingen jävla koll på nåt.
Efter att ha gått igenom vad som skulle göras med bilen (känns som om man instruerar dem!) så lämnades bilen in tidigt imorse. Kl 13 ringer man och säger att bilen är färdig. Snabbt säger jag, med tanke på att uppgraderingen av mjukv. till växel och idrive brukar ta 5-7 tim enligt uppgift.
Svaret jag får är -- Vilken uppgradering? Nötter. Och sen ägnar man ca 20 min till bortförklaringar. Inte en enda gång under samtalet föreslår man en lösningar på problemet - typ,- om vi får behålla din bil över helgen så fixar vi det direkt på måndag!
Jösses vilka amatörer.
Jag ringde då till en konkurrerande firma i stan och har fått tag på en kille som enligt rykte skall vara både duktig och framförallt hålla vad man kommer överens om. Jag kunde lämna in bilen på måndag - klar när jag kommer hem från tjänsteresa på torsdag. Han tipsade om ett tidigare fall där man haft samma problem som du och jag och där hade man fått byta momentomvandlare för att få det att blir bra. (jag kan inte göra ngn reflektion över huruvida det är lösningen eller inte, men det vara vad han sa)

Jag lovar att återkomma när de gjort uppdateringarna.
Samma problem på min 535d!
Såå tröttsamt.
mi
12
minimaskin
535 D M sport 2007
det hörs som om ni håller nere gaspedalen för hårt, så den gör sk kickdown när n iska växla manuellt.......

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
dindin om du har en kontakt som är duktig så ( häng ut honom här ) i positivt syfte
som denna sida är till för vi är alla tacksamma för hjälp med bra verkstäder

Glad Påsk

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.