AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
989

Bmw 520i 83 går inte som den ska

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ska eventuellt byta till mig en bmw 520i 83
men den ska inte riktigt gå som den enligt han som har den så är de en ljudämpare som är tät o han tror att de är felet. Den går jämnt o fint tills man gasar på då händer de inte så mycket.

Har inte provat bilen ännu har bara fått bilder på mailen men den ser mycket fin ut. ska isåfall bytas mot en audi 100 87 me automat som ja inte vill ha längre.520n har 5växlad manuell bara de ett stort lyft mot automat o rwd på bmwn

Men ja köper inte riktigt de med ljuddämparen skulle mer tro på fel i insprutningen eller tätt bränsle filter kanske?

Vad tror ni?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ingen som har något förslag ens en gång?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,förslag kan man ju ge iaf..

När servade han bilen sist?

Kan ju naturligtvis vara helt enkelt så att motorn inte får tillräckligt med luft,dvs tätt luftfilter och varför inte tätt bränslefilter..Men serva bilen först och kom igen med frågan sedan,dvs gör en ordentlig inspection 2 eller motsvarande(dvs byt luftfilter,bränslefilter,stift,fördelarlock+rotor,ventiljustering+även kamrem(för undvikande av "ras")...tycker JAG.
Bränsletrycket bör man ju mäta upp också tycker jag..

Jag tror nog inte heller på "tät ljuddämpare"..

Om du/han inte "hinner serva" bilen så kika på stiftens färg iaf,brukar säga en hel del..Kolla även i avgasröret hurdant där är..svart sot där brukar indikera att motorn går för fett..
KAN vara luftfiltret som är tätt då..t.ex.
Men provkör vagnen rejält innan köp,ska gå mjukt o fint utan tendenser till ryck och tvekan osv..

Sedan så ska man ha "väldigt klart för sig" :) att denna vagn inte är någon raket från låga varv med hög växel i,slö även med "hyffsat frisk maskin" s.a.s.

Mvh Janne.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ja får väl göra de om han vill byta med mej
Nej att de inte är nå större drag i 520 de vet jag men kan inte va sämre än en audi 100 me automat iallafall den har runt 130 hk bmw 125 ca.
Dock så lär de väl va svårt o provköra den klokt när den inte går som den ska om de nu inte händer något när man gasar så kan de ju bli svårt o testa som sagt

men tack för ditt svar iallafall
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,provkörningen kan ju bli ett problem,men har du själv inte provat den utan bara har "utsago" från nuvarande ägaren så bildar man alltid en bättre uppfattning om problemet(eventuellt) om man provkör rejält själver :)

Mvh Janne.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ja precis ja förstår va du menar har ju bara hans version än så länge.

Mvh Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.