AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.781

Vård av suflett.

an
39
andsta
525iA Touring -03
Z4 3.0 -03
Hej, hur vårdar ni era sufletter? Något speciellt man bör tänka på? Tips på produkter.

Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Tvätta utvändigt som vanligt
Sen finns det impregneringsmedel(vatten avstötande) att spaya på.
Finns på macken
Finns ett komplett suflettvårdskit på BMW med rengöringsmedel, inpregnering och för oss som åker Z3 och har bakruta i plast finns det även ett speciellt poleringsmedel för denna med.

Jag borstar av min lite då och då med en ganska mjuk borste, någon inpregnering har det inte blivit ännu fast det är flera år sedan jag köpte kitet. Får ta tag i det där denna sommar.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Inte bara Zäta som har plastruta att tampas med.
Bytte min i fjol mr det märker man knappt i år. :-(

///Micke
Min cabrio Länk
Hur lyckas du repa bakrutan på det viset? Min har förmodligen hängt med sen bilen var ny och har lite märken där den viks det är allt. Att hålla den helt superfräsch tror jag är en omöjlighet.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Är inga repor, bara sådär solkig i själva vecket igen. Inte så mycket men det syns tydligt och det tycker jag är riktigt dåligt efter bara ett år.

///Micke
Min cabrio Länk
Rutan är ju väldigt mjuk, behövs förmodligen för att den inte skall spricka vintertid. Men visst bättre rep/solkighets tålighet hade varit önskvärt. Min klarar sig förmodligen lite på grund av att jag för det mesta kör med sufletten uppe.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Fredrik
vad i allmindar läser jag Fredrik? kör du med cabben uppe för det mesta? då är du precis raka motsatsen till mig har nu fällt ner den och tar inte upp den förrän i september om det inte kommer en skur under tiden förstås men varför åker du så lite nedfällt? och ändå valde du inte coupe´n
mvh Uffe/bildock
bildock
Ville egentligen ha en coupe men de låg för högt i pris för mig när jag köpte min bil -02. Hade inte motorn varit pillad på hade jag bytt mot en röd 2.8 Coupe jag snubblade över hos en handlare i Halmstad något år senare. Nu är jag så fäst vid min bil så att byta kommer inte på tal.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Fredrik
ja då förstår jag, det kanske blir en coupé också med tiden för dig det är oftast så att pengarna inte räcker till, ville själv ha andra bilar än det jag ägt men tyvärr lika för mig men nu..... har jag min Z3
mvh Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.