AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
347

Äntligen en Touring

Hej alla

Äntligen har jag köpt en Touring....
Höll på att ge upp efter ett gäng riktiga buskar.

Fyndet blev en 525i -93 Islandsgrön med beige skinn o AC, Knappt 15000 mil, Full S-Bok, Mkt bra skick
mvh Kent
Grattis Kent!

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
simon:Vad hägrar nu då???Cykla kan du väl inte gör hur länge som helst:))

MVH
Hasso
Hasso,

jag förlorade jobbet i höstas, har startat eget för några månader sedan...därav att jag sålde min 528 förra veckan. Jag kan tänka mig att lägga max 85', för det får jag ingen BMW som känns intressant. e34 525/530 kombi skulle kunna vara intressant...men den känns gammal....dessutom har jag ägt en 530i 93:a i 1,5 år innan.... en e36 97-98 323/328 med sidoairbag och asc+t skulle kunna vara intressant...men det går inte att få in inom den ekonomiska ramen.

Så tro det eller ej...jag har hittat en Opel Vectra V6 kombi 98:a med mycket utrustning, dock en skinn. Om allt klaffar köper jag den nästa vecka någon gång. Antar att jag nu blir bannlyst från BMWpower genom att häda på detta sättet?....eller?

/Simon
simon_en:
Vaddå svära i kyrkan?? =)

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
KlantPelle
Nä nä, Simon!

Jag har läst många av dina inlägg och fått mycket tips.
Frågan är väl om DU ids besöka forumet nu när du sålt 528:an.

Mvh Pelle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Simon: Tyvärr är det ju så att ibland är man tvungen att rätta munnen efter matsäcken,även om det tär en del.
Opel kan ju inte bli någon långvarig bekanskap utan du kommer säkert få återfall när det börjar rulla igen.
Många inklusive mig skulle sakna dig här så häng i så du inte tappar suget Lycka till med firman, kan tänka mig att en firmabil av ädlare märke står högt på listan:)) Den som väntar på nått gott.

KENT.H Grattis till en fin bil glömde jag i förra inlägget.

MVH
Hasso
Hejsan Hasso,

tack för stödet. Det värmer verkligen, kan behövas i dessa tider som datakonsult. Hoppas självklart att kunna gå tillbaka till BMW såsmåningom om de håller stinget uppe, nya sjuserien, compact och z3 coupe är orosmoln på himlen för mig, blir nya treserien och nya femserien lika fula kan jag lika gärna köra Opel!...eller varför inte MB...nya Eklassen är ju assnygg!

/Simon
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Simon_en där sade du något klokt!
"Nya Eklassen är ju assnygg!" Det värmer!
Alltså att det finns flera som tycker som jag!
Hoppas att de har förbättrat kvalitén också! Det har väl varit lite si och så med den sista tiden.

/En fd MB-ägare!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Grattis Kent H! Glömde det i förra inlägget!

/NP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Simon:Ska fota av grannens helläckra MB när den kommer hem han har satt på bbs:en igår. Jag frågade när köpte den förra året. om den var kompressormodellen, Tjaba tjena hallå när han öppnade
kompressor är det väl bara på lilla motorn sade han.
Ridå. V8 :))
Kompisen körde in en MB180T sportnånting sist jag var på verkstan.Den var snygg väldigt snygg.
Men det är väl inte dags för hatten än.
Direktörsstuket kan väl vänta lite.

MB ägare fast en liten en:))

MVH
Hasso
Mercedes har till skillnad från BMW utvecklats till riktigt vackra bilar! Mycket möjligt att E39:an i framtiden avyttras till förmån för en Merca! S-klassen är betydligt mer linjeskön än den vulgära sjuserien. Även nya E-klassen är mycket snygg. Top of the line-vagnarna SL och CL är helt otroliga bilar. Nya AMG SL 55 har dessutom hyfsade prestanda. 0-300km/h på 32.5s är aldrig fel...
Visa användare
48
Paulus
540iA Touring -98
Gratulerer Kent!!!
Jeg har også en -93 525i Touring, kjempebil... Har rullet 121000 km. kun en eier før meg.

Mvh
Paul
Ji
9
JimmyH
530i Touring -93
Grattis Kent, nu är du också en riktig bilägare
fick du tag på den i ö-götland eller?

//JIMMY
Hej

Nej. Jag har varit i Nyköping - Stockholm - Söderköping - Här i Norrköping och för att slutligen hitta en i Örebro.
Hittils är jag mkt nöjd, Verkar vara mkt fräsch. Går helt perfekt.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.