|
|
|
|---|---|
|
Alltså jag har alltid trott att min bmw är en 1997 årsmodell.......... Men om man kollar på VV så är den en 1996 !! Förststa gången i trafik i utlandet är : 1996-11-21 !!! Vad tror ni ? Finns det några datumstämplar eller dyl på bilen ? Billy aka Fantômas | |
|
Alltså egentligen är är det inte så viktigt (för mej iaf) med det kan ju vara kul att veta vilken årsmodell den är........ Billy aka Fantômas |
|
|
Har du knappat in ditt VINnummer på realoem? Då vet du tillverkningsmånad. Stephan |
|
|
Tack , nä det har jag inte ! Men den är säker en 1996 eftersom den var i trafik i slutet på 1996 ! Men jag ska göra det för att se ! Tack för tipset ! Billy aka Fantômas |
|
|
Den är tillverkad 1996 så långt är säkert men den kan fortfarande vara modellår 1997 för att veta det helt säkert behövs ett intyg från BMW (om du är så pass intresserad) som talar om detta i och med att inga myndigheter bryr sig om det är en 96: a eller 97: a, så då är bara BMW kvar som kan berätta. Stephan |
|
| Nog har du säkert en 97a, de brukar ju komma några måndader i förväg varje år, samma typ med snöskotrar | |
|
Så ni menar att den ändå ÄR en "årsmodell" -97 fast tillverkad 1996 !? Billy aka Fantômas |
|
|
Kollade nyss på realoem....... Och enl dom så är det tillverkad 1996-11 Mao en -97 ?! Billy aka Fantômas |
|
|
Brytmånaden för modellåret heter September. Om den är tillverkad före 09/96 så klassas den som en 96:a. Är den tillverkad efter 09/96 så klassas den som en 97:a. |
|
|
Ok , tack Mugge.... Då är det ju en -97 ! hehehe Billy aka Fantômas |
|
|
Mugge; Man kan anta attt det är september-96 men man VET inte, endast BMW kan garantera absolut fakta. Jag drar två exempel, trots att jag har gjort det massor av gånger tidigare; M5 modellår 1993 dök upp oktober-1992 (efter 20 jahrebilarna som också byggdes den månaden) och E34 modellår 1995 kom i slutet av april-1994 (för 540i/6 den 29/4, troligtvis samma dag för övriga). Dock är det MYCKET troligt att en 535i byggd 11/96 är en 97: a. Stephan |
|
|
Lånar lite: Bara en fråga till då VIN nummret vad är det? V8 muller. |
|
| Chassinumret. Du använder dom 7 sista bokstäverna och siffrorna i det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.