AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.457

Montera 6,5" i e34

Sida 1 av 2
Har tänkt montera ett par dls c6 fram, någon som har tips?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Bygg ett par stabila bafflar som skruvas fast utanpå original panelerna.
inte ett alternativ, har inga galler till högtalarna och jag vill inte ha några grejor som syns. allt ska se original ut, funderar på om man ev ska bygga ett par bafflar på insidan av panelerna
Cr
29
Crop_circle
530 Touring -07
Det går säkert men det blir ganska mycket jobb. Jag håller på med en sådan installation i min e34. Gjorde som så att jag köpte två kickpaneler från skroten, slipade bort allt som sticker ut på baksidan, sågade ut två plywoodskivor som skulle passa bakom och skruvade fast dessa i plåten. Sen sätter man bara dit kickpanelerna som skydd framför högtalaren.
Mina låter fortfarande skit eftersom det fortfarande inte sitter helt 100 fast, och dessutom sluter de inte helt tätt mellan fram/baksida på högtalaren.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, funderar på att gjuta upp något i glasfiber.. berätta gärna om du kommer på något bra sätt!
Jag hoppade över det då jag kom över ett par boston 5.2x midbasar istället som hamnade fram, enorma magneter på dem rackarna, väger typ som en billig 10"bas, p oppar utav h-vete behöver större steg nu bara 2*75w rms räcker inte riktigt till
Jag hade annars tänkt göra som dig ungefär fast jag hade tänkt skruva fast trä skivorna i sido panelerna inte i plåten
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Satsa på ett par bättre 5,25" istället, var också inne på iden att sätta in 6,5 istället men att montera dem utifrån blir väldigt fult och dessutom opraktiskt vid förarplatesens fotstöd.
jag gjorde som så att jag tog bort plasten som stack ut på baksidan av kickapnelerna(lämnade kvar skruvhålen) och lagt på ett antal lager glasfiber för att få lite stadga, känns mkt stabilare nu än vad de gjorde innan.
zl
40
zlipp
525 v24 -90
du kan ju köpa färdiga kickar anpassade för 6,5or från backes ju.... Då ser allt orginalt o fint ut.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Hej! lurar på panelerna från backes ljudbygg. Min fråga är hur de monteras på de tidigare kickpanelerna, eller använder man bara dem och kastar befintlig kickpanel?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ljungblom>
de limmas utanpå befintlig panel.
använder sådana själv, blev ett sanslöst lyft.
tänk på att välja element som klarar sig i små volymer!
(gjorde inte jag..)
element som är gjorda för runt 5liter är bra.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Har skickat en beställning nu iaf, hur lång tar det ungefär att få hem dem? står ju att en del grejer kan ta ett bra tag, gäller det även panelerna? måste även fråga en annan sak om panelerna, blir inte högtalargallret ivägen för vänsterfoten på förarplatsen, det kommer ju ut lite längre än orginal.
Cr
29
Crop_circle
530 Touring -07
HFR:
Blir det inte jobbigt för vänsterfoten när högtalaren sitter där? Har du någon bild på hur det ser ut?

[Att kalla någonting för idiotsäkert är att underskatta idioternas genialitet!]
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Men å andra sidan så är det sällan, iaf jag har foten där, kanske ibland, men jag tror iaf jag uppskattar ljudet bättre än en fotplats.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
beställde adaptrarna därifrån nyligen, men när jag ringde dit efter några dagar så sa de att de inte hade fått beställningen och att de hade problem med beställningsformuläret, så d fick bli en telefonbeställning istället. Någon som vet hur mkt panelerna "bygger" ut ifrån kickpanelen?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
det bygger ut minimalt, jag upplever inga som helst problem med att vänsterfoten tar i gallret eller liknande, trots att jag använder ovanligt tjocka galler.
här är två bilder hur det ser ut i min
Länk

Länk
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Ser ju mycket fint ut. Mina paneler ska komma på tisdag. Då återstår bara frågan om ett par DLS R6A går in innanför, men det är väl bara att hoppas, finns ju trots allt en del plats innanför.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Någon mer än jag som haft problem med Backes?
beställde med web-fromulär för sådär 4 veckor sedan, ringde efter en vecka och de sa att de inte fått någon beställning, fixade beställningen på telefon, de skulle komma efter en vecka, ringde, skulle varit skickade innan helgen, de skulle prata med posten och efter snart en vecka väntan har jag fortfarande inte sett till några paneler.
Någon som haft liknande problem med dem? känns inte som något särskilt seriöst företag, enligt mina sinnen iaf.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
trist att ingen skriver här, men jag är lite schizo och svara på mitt eget inlägg. Pratade med Baccke förut, och det visade sig att posten skickat dem till mitt utlämningsställe utan att skicka AVI till mig, så de låg där tills de skickades tillbaka, men nu skulle det lösa sig, komma senast fredag. efter sådär 4-5 veckor.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
hej!

jag har inte haft några som helst problem med Backes, har tvärtemot fått uppfattningen att det är ett seriöst företag. Fick mina grejer efter några dagar.Och de var trevliga och bra att prata med på telefon.

Sen kan jag dock rekommendera att ringa och beställa istället för att använda webformuläret. Och posten kanske har ett finger med i spelet också tyvärr om grejer "försvinner".

Men ring dem igen, skulle jag gjort.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
tycker de är trevliga och hjälpsamma, var ju postens fel, så inget ont om backes, tar tillbaka om jag skrivet något ont om dem, det enda negativa var att webformuläret inte funkade och man i god tro på att det skulle funka väntade på sina grejer. Men nu verkade på honom som det skulle lösa sig och jag troligtvis skulle ha dem på fredag, så med lite tur så är de här då!

Men snart ska R6a:na i, och då blir d grejer!
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Idag så hade de landat i brevlådan, blev duktigt förvånad. Måste fråga dig HFR angående installationen. Såg att panelerna täcker över en eller två såna där hål som "clipsen" håller fast hela panelen i, hur gjorde du? struntade du bara i det eller limmade du på panelen när kickpanelen satt i bilen eller löste du det på något annat sätt? använde du för lim för att få dem att sitta ordentligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.