|
|
|
|---|---|
|
Jahopp nu var det dax att plocka ut 740:n, men under vintern så har jag startat igång den och flyttat lite. Men under senaste tiden har det varit mycket att göra, så den är nu strömlös. Inte kommer man in med nyckel heller bagage utrymmet är stumt dock inte igen rostat men det går inte att röra nyckeln. Inte heller går det att öppna förardörren man kan vrida den 90 grader åt både höger o vänster men inget händer. Har försökt hålla i handtaget etc etc men inget fungerar. Är det någon som VET ett sätt att öppna bilen som fungerar. Har sökt men de flesta svar är luddiga. Man vill ju inte bränna nån kabeldragning genom bara att prova. MVH Thomas //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. | |
Ug-Lee |
Du kan komma åt startmotorn från undersidan, koppla in starkablarna där, så kan du öppna. |
|
Ok ska prova det tack för ett snabt svar. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Nu har jag fått igång bimmern igen och det gick till så här: När jag kom ut till bimmern så var den alldeles för låg för att få under domkraften. Sagt och gjort så kom en god vän som jobbar inom assistanskåren och tittade innan jag skulle börja lyfta upp sida för sida för att kunna få in lyften. Han tog en kill och körde in upptill vid förar dörren. Sen hade han en uppblåsbar kudde som han satte emellan och pumpade upp. Medan jag lyste från passagerar dörren så använde han en lång tjock ståltråd och fiskade upp motorhuven. Allt var klart på 30min. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Varför är det bara jag som kan låsa/låsa upp mina bilar helt utan ström med nyckeln? Jag testade senaste igår, hade batterierna helt frånkopplade och det gick utmärkt att använda nyckeln i förardörren.... Testade iofs inte att först låsa med fjärr med ström i, för att sedan göra bilen strömlös. Men vad jag kan minnas har jag råkat ut för strömlös bil flera gånger innan jag monterade in extrabatteriet - men ändå kunnat låsa upp med nyckel! Vadan detta?? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.