|
|
|
|---|---|
| Tjena, jag köpte en Bmw 318i -92 i måndags och började inte föres igår köra med den då jag var tvungen och fixa lite småsaker på den, och nu när jag började köra med den så har jag jättedålig mottagning på stereon i bilen, det sprakar mest, igår när jag körde iväg på morgonen och bilen var lite frostig så hade jag ingen mottagning alls nästan, men sen på eftermiddagen när jag skulle köra hem så hade jag hyfsad, pratade med min far som är gammal bil mekaniker och har en gammal Bmw 525 – 89, och hans förstärkare sitter i a-stolpen på hans, alltså mellan framdörren och bakdörren på vänster sida, men vi är osäkra på hur det ligger till med min och sen undrar jag om det är kamrem eller kedja på min bil?, Har inte hittat några papper på bilen om att kamremen ska vara bytt, så är det någon som har svaren på mina frågor? | |
| Äger likadan bil jag och där är det då kamrem i alla fulla fall. Tänk på att det är kort bytesintervall på remmen eftersom att det är felkonstruerat i toppen av BMW från start. Varje 4000 mil rekommenderas du att byta rem. | |
| okej, så det är kamrem på den, men det är inga problem och byta för mig, då är det bara antemmförstärkaren som är problemet. | |
|
Jag har hört att den sitter i bakrutan. Och jag har problemet att det sprakar i radion när jag sätter på defrostern på bakrutan, så att den stör. Är det samma för dig? / Leon |
|
| nej det är det inte, har allt avslaget och bara ac'n på men ändå så sprakar det, men det sprakar i farsans bil om har defrosten på i bakrutan..., får ringa min kontakt på bmw bilcentralen på måndag och fråga... | |
| Grabbar, ni som har samma bil som mig 318i 92a, har ni bytt kamrem själva? är dags för mig att byta nu och är lite osäker på om man klarar det själv med lite hjälp. Är det ett enkelt ingrepp? | |
| Beror nog på, om du inte kan så mycket själv så bör du ha hjälp av någon som verkligen kan göra det, annars om du är osäker så lämna in bilen, för kamremen är viktig att den blir rätt, annars får du lite problem, och passa då även på att byta vattenpumpen, dem är tydligen också känsliga. Men jag har kommit fram till att det är stereon som har fått spelet i bilen, för nu har en sväljt en av mina skivor när jag skulle prova och spela cd, så ska köpa en ny och då kan jag konstatera om det är stereon eller antennen som det är fel på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.