|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite hjälp eftersom mitt fjärrlås har slutat funka. Jag har sökt här på forumet men hittar inget liknande mitt. Fjärlåset(alltså upplåsning med fjärrnyckel) slutade funka Nov-Dec. Jag letade fel men hittade inget. Helt plötsligt för ett par veckor sedan började det funka igen helt utan förklaring. Nu har det lagt av igen och jag fattar ingenting Båda nycklarna la av samma dag, alltså tolkar jag detta som om problemet inte ligger där. Att låsa upp med nyckel som vanligt är inga problem. Plz, någon?! | |
|
Nästan till 100% så skulle jag säga att det är antenn förstärkaren som är trasig som tar i mot signalen från fjärren ganska vanligt fel och den är lätt att byta. sitter under spoilen där bak bara 4skruv under en plast kåpa under spoilen. |
|
|
Prova att initiera om nycklarna finns en förklaring under denna länk. Knapp 1 är upplåsningsknappen, knapp 2 låsknappen. Länk |
|
|
Kolla även att Du inte fått brott på kablar i "slangen" mellan baklucka och chassi. Carl |
|
|
Jag tackar för svaren. Nycklarna har jag provat att initiera om men det gick inte för jag fick ingen "kontakt". Någon som vet hur mycket antennförstärkaren kostar? Om det vore brott på kabeln, stör detta ut fjärren då? |
|
|
Hej! Jag lånar en gammal tråd. Har fått problem precis som du att fjärrlåset helt plötsligt la av på båda nycklarna samtidigt. Har testat att initiera om utan framgång. Centrallåset fungerar för övrigt felfritt när man manuellt låser upp med nyckel. Lyckades du lösa problemet eller har någon annan tips hur jag felsöker vidare? Tacksam för all support! // Olle |
|
|
Bildemonteringar har sådana, mellan 500-1200kr Länk 628csi |
|
|
Toppen, kan vara ett alternativ ! Till historien hör att det slutade fungera i samband med att jag hämtade bilen från solfilmning. Nyckeln var helt död.. När jag öppnade manuellt så gick larmet på bilen vilket kanske tyder på att firman lyckats låsa med nyckeln? Ska höra med dom imorgon.. Undrar om det annars kan vara något som de gjort.. Glömt att sätta i någon sladd? använt varmluftpistolen på fel ställe etc? Vad tror ni? mvh / Olle |
|
|
När jag tänker tillbaks så var det kortslutning i kablen till glasluckan. Har du också en touring så kan det alltså vara problemet. Det var nog även något knasigt med knappen för att öppna glasluckan. Efter det så hade jag aldrig mer problem med det. |
|
|
Jag har en E46 Compact. Lyssnade med solfirman idag och de hade Inte demonterat något alls vad jag förstod.. Dock så noterade jag en rätt stor glipa mellan glasruta och Underdel av baklucka.. Sitter antennförstärkaren där så finns det stor chans att fukt/vatten krypit ner där när de tvättat insidan av rutan.. // Olle |
|
|
Problemet löst! Det var precis som diskuterats i ovan inlägg.. Antennförstärkaren var rostig och jävlig.. Antar att det på något sätt kommit in fukt där.. Är inte långt ifrån att tro att solfirman skvätt ner lite vatten.. Fick tag på en beggad antennförstärkare på Ebay för 10pund+frakt.. Efter montering så krävdes även ny initiering av nycklarna så tack för den beskrivningen oo=00=oo :) |
|
|
Hej! Misstänker att jag har samma problem. Vet någon var förstärkarn sitter på en 320 Touring -00? Förresten, min bil låser BARA upp förardörren med nyckeln. Allt ännat är låst. Teorier?? /M |
|
|
Jag är oxå intresserad av att få veta exakt var förstärkaren sitter. ///Micke |
|
|
Kan det här vara till hjälp, Länk 628csi |
|
|
Njae, det där är ju modul 5. Jag letar efter antennförstärkaren till fjärrlarmet. ///Micke |
|
|
Vänster bak, Länk 628csi |
|
|
Det där är väl förstärkaren till radion? ///Micke |
|
|
Kan det vara denna? Länk ///Micke |
|
|
Hej på er Har samma problem att bilen inte går att fjärröppna. Jag har en touring och vill inte bryta sönder plastskivan längst upp på bakluckans insida dör jag har förrstått att förstärkaren sitter. Det finns inga skruvar. Hopppas någon vet Erik EA |
|
|
Krok. Angående det med att låsa upp. har du provat att "låsa upp 2 ggr" har läst att det skall vara en grej som man kan ställa in. Första gången man låser upp så öppnas bara förar dörren, andra gången så öppnas alla. Hoppas att det hjälper dig. |
|
|
Hej! Har nu också råkat ut för problemet med att fjärrlåset lagt av, kan låsa upp förardörren som någon föregående skrev men...kan inte starta min bil, det händer absolut ingenting när jag vrider på tändningen. Batteriet i själva bilen har för övrigt varit helt friskt och piggt fram tills idag när detta inträffade. Nyfiken på om någon ovan löste sina problem genom att byta antennförstärkaren till fjärrlarmet. Snälla hjälp! //AN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.