|
|
|
|---|---|
|
Jag har bestämt mig för att försöka byta bromsklossar bak på bilen. I det tips jag hittat här på AP så står det att man behöver en 5mm och en 7mm insexnyckel. Har letat i ett par bensinmackars utbud, och även på Biltema, men där finns bara 2-4-6-8-10 osv inga med udda storlekar. Så om någon vet eller har ett bra tips så mottages det mycket tacksamt. Niklas Fransosen | |
|
Prova Mekonomen, men köp en insex som sitter på en hylsa så du kan använda dig av ett spärrhandtag. |
|
|
7mm insex hittade jag under kategorin specialverktyg på biltema, kolla där! ///Niklas |
|
|
Tackar för tipsen! Nu ska här letas, och hittas :-) Niklas Fransosen |
|
| Jag köpte min 7:a på Mekonomen. | |
|
Jag jobbar på ett ställe där vi säljer verktyg bla, kan sälja de till inköppriset till dig och skicka de på posten. Men annars tror jag vilken verktygsaffär har sådana nycklar. |
|
|
Tack för alla tips och erbjudanden. Dom hade ett sett för 49 spänn på Mekonomen, kanske inte världens bästa men dom funkade till mina behov. Tog mig en timme att byta klossar och givare bak, och då ingick även tiden till att åka till Mekonomen :-) Niklas Fransosen |
|
| Finns som sagt hos vilken verktygsaffär eller järnhandel som helst. Ynkligt av BMW att inte lägga med en sådan i verktyslådan.Gjorde själv så många rep. som möjligt med org. verktygen eftersom de alltid finns till hands, och retade också upp mig på 7mm insexnyckeln som saknades vid byte av bromsbackar och tyvärr oftast också i de satser som såldes på bensinmackar. ( bara jämna nr där). Än mera retful var den lilla isexskruven som fäste skivan vid navet och alltid rostat fast. Den skruven kan man dessutom lika gärna leva utan./ Trottoarmeken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.