AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.443

Dixis alternativt annat avgassystem, Chip och mer Effekt!

Jag är intresserad av att få tag på ett Dixis avgassystem till min M3 01:a, är det någon som vet vart jag kan köpa ett sådant nytt eller begagnat?

Vilket är det bästa alternativet om man inte får tag på ett Dixis?

Undrar även vilket Chip som är bäst och vem var man får tag på ett bra, bor i Stockholm.

Till sist är även intresserad av övriga mindre ingrepp som ger bättre effekt, är det någon som har förslag?

Tacksam för alla svar!

Vi
41
VilleV
530iAT -01
320iA Cab -90
SKR, testade chippning på M3 iofs e36 men iaf det bästa chippet gav 4BHP, och det berodde nästan bara på att dom va tvungna att byta från 95 till 98 oktanig bensin, dessvärra gav det sämsta -18BHP, detta är inge jag har hitta på utan har själv frågat dem efter bästa chippet å då berätta dem detta, så var försiktig innan du chippar.

//VilleV//
Dixis: Länk

För detssa pengar skulle jag dock hellre köpa Kreis-sieg. Länk

/Manray/
Tack för svaren,

Vart kan man köpa ett bra chip i Stockholm?

Vad är det för skillnad på GruppeM och Dixis? Har hört ett Dixis och tyckte det lät mycket bra...

Vad kan man mer göra för att ev få mer effekt?

/Martin

Hade jag haft en M3 E46 så hade jag garanterat inte slängt i vilket chip som helst. Jag skulle ha satsat på Kellener eller liknande som vet vad dom sysslar med ;)

Kika här så ser du lite prylar som höjer effekten; Länk

Ang systemet så gör du hel rätt i ett Dixis, ljudet är sjuuukt =)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
TURBO CENTER och claus är duktiga han har gjort många m3 e46 hälsa från mig i västerås med imola röd m3a så får du bra pris
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Gruppe M har jag på min bil vare sig du väljer den eller dixis blir du inte besviken gruppe m en annin högre än dixi.
Så det är du Cado som jag sett i V-ås. Din röda är riktigt läcker. Upplever du någon effektökning efter chipningen? Funderar på att chippa, men det är mest för att jag vill ta bort fartspärren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.