AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
690

Ryckig 328 E46 99'

tj
22
tjofflan
328i -99
FIck idag bärga hem min bil, hade kört några mil och skulle växla ner för en rondell, gick ner på 3an och skulle gasa på varvid bilen började rycka och tappa gaspådrag, spelade ingen roll hur mycket man gasade, lyckades klara mig till en busshållplats några meter bort och när jag haade fått stopp på bilen så dog motorn på en gång. När jag startade igen gick den igång i en halv sekund kanske och dog sedan igen. När jag vred på tänningen så lät insprutningen till bensinen inte allt för pigg. Kan det vara fel på direkt insprutningen till motorn, att den inte får tillräckligt med bensin? Nån som har varit med om detta förut? Tacksam för svar! /Andreas
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
är bilen helt död nu?kan ju vara soppapumpen,relä om den inte startar mer?..

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
tj
22
tjofflan
328i -99
nej bilen är inte helt död, det går att starta men den går väldigt illa, inte på alla cylindrar. kan det vara tändstiften?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det kan vara vevaxelgivarn..har du kollat tändspolarna,så dom är hela o fina?när bytte du stift senast?

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
tj
22
tjofflan
328i -99
har inte kollat tändspolen och har inte bytt stiften än, har inte så långt än, 8600, men det kanske är dags och byta stift ändå?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.