AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.146

Bilen lutar horisontellt!

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Märkte idag när jag tvättade min bil att den lutar horisontellt, den är lägre på på höger sida än vänster. Vad kan det bero på?

Har mindre än ett år sedan bytt dämpare och fjädrar som skulle ha sänkt bilen (bilen så lägre ut vid byte) men tänker nu att den inte ser speciellt lägre ut när den står jämsides med samma bilmodell.. efter bytet gjordes det en fyrhjulsinställning. Kan det ha gå snett till och därför den lutar nu?
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Vem utförde monteringen av sänksatsen? Du???

_____Vraum!_____
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
inte svar på ditt problem men kan bli så i vissa fall när man sänker bilen att fjädrarna som sitter på är slut och sen sätter man dit nya fjädrar som ska sänka men då blire så att bilen inte blir nå lägre i själva verket..

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
självklart inte jag, en vekstad. men känndes som att de var osäkra..

Nej, det var nya fjädrar samt dämpare. både jag och min vän såg att bilen vart lägre direkt. möjligtvis att felet har skett vid fyrhjulsinställningen.

Vad är det som exakt ställs in när man gör sådan inställning? är det höjd på bilen bl a?
nej det har inget med höjden på din bil att göra... dom ställer bara vinklarna på hjulen. har du satt på sommar däck nyss? har man för korta fjädrar så kan det ju hända att en fjäder har hamnat snett....
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Jag har kört av fjädrar på en e36 men det syndromet.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
kan det ha med att verkstaden monterade fjädrarna fel? låter konstigt att en fjädar ska gå sönder mindre än 1000mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.