AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.069

Tripmätaren och CheckControlen funkar inte 535-89

dr
20
dr_mullweiser
535i -89
323i -85
Tripmätaren och CheckControlen funkar inte och "gongen" piper konstant (blir tyst några sekunder precis när man har startat).

OBC hamnar i läge PPPP.

Ibland funkar allt som det ska.

Kan det vara kondingarna på instrumentpanelskortet som är dåliga?

LÅter som mycket troligt då dom flesta saker du nämner stämmer in på det.

ha rgjort ett litet mektips som kanske kan vara till glädje.

Länk

Surfa in på www.bimmer.tk
dr
20
dr_mullweiser
535i -89
323i -85
Sådär ja!

Tog snikvarianten på kondingar (eller egentligen dom enda lokala elkillen hade) och det funka kanon.

Dom var på 35v men det funkade ändå (vilket det också borde göra)

Massor med tack!

skönt att bli av med dessa rätt så enerverande fel.

Surfa in på www.bimmer.tk
Se
70
Sebban
525i -89
Tjena!

Hade samma fel på min 525 -89 och bytte två av 4 kondningar och nu funkar det mesta kanon! Såg direkt vilken som var kass. Det enda nu är att tankmätaren beter sig lite underligt...Ibland står den på noll ett bra tag för att sedan visa ca. 40l (när bilen är fulltankad), efter ytterligare ett längre tag eller efter ett stopp så fungerar den normalt tills den får stå över natten. Kan detta bero på dom två kondningarna som jag inte bytte eller kan det vara nåt annat fel? Nån som har nån aning?

Sebban!

Sexa är roligare än fyra!
dr
20
dr_mullweiser
535i -89
323i -85
Det gick inte att se på mina kondingar vilka som var kass, en hade pluståten lossnat inne i kondingen så när jag börja böja på den så märktes det direkt.

Jag hade bytt dom andra 2 med, det är ju ändå snabbt gjort och kan mycket väl fixa problemet.

Det kan ju vara så att kondingen läcker lite och det är därför den "pajjar" över natten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.