AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.879

Montering av sportluftfilter på e30 320i -89

Sida 2 av 3
axelsson
hehe tell me, jag har 4wd =)

Jo de låter ju mkt coolare med öppet sport!
bara du är nöjd!
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
ja eller hur, fan för att smeka någon annans jävla smaklökar. det är ju din bil.. :) man ska göra det man själv diggar. jag älskar ljudet från ett öppet, det och en feeturbokonverterad beemer med en massiv wastegate.. hehe. jag har funderat på en 4wd e30 på ett tag... e dom kul eller? måste ju rocka på vintern.. :)

mvh:jani

never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience.
Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
så de har adaptrerplatttor på mds? hehe snart kommer det väl till biltema oxå :D
Visa användare
278
finnen318is
hehe, ännu bättre! :) det är ju fan bara en metallbit så det spelar ju ingen roll...

never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience.
Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
men de har ju kastruller där iaf så då kan de nog tillverka såna oxå :D

No turboshit, just real power!
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
du sumpar effekt utan orginal burken det ända pluset e att ljudet blir väldigt mycket finare.=)
vet iofs om problemt med effekten blir mindre om du har fäst plattor o rör osv.
du kommer sumpa drag på dom lägre varven med öppet filter
Visa användare
278
finnen318is
klipen vad baserar du detta på? om du inte skärmar av så ja..

nvh:jani

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
Egen erfarenhet jag har för tillfället ett k&n öppet filter och jag tycker bilen e stendöd på dom lägre varven, sen så har jag en del polare som kör dragrace osv ´de flesta utav dem rekomenderar inte filter på en orginal bil.
men det skiter jag i ljudet/yllet blir gudomligt...
men den här skiljvägen vart fäster du den o vart köper man en sån?
Visa användare
278
finnen318is
okej, jag märker nollwhatsoever skillnad. varken sämre eller bättrre i performance. men som sagt ljudet, aah !

skiljeväggen kan du tillverka själv utav passande aluminium, eller så pyntar du liite mer från typ motornord eller någon sån rolig affär! :)

personligen så tillverkar jag själv så mycket det är möjligt, det är alltid liika trevligt när någon undrar vart man köpt något och man förklara att det är hemmagjort. många paxnar ofta, hehe

fäst den i passande fäste var du har fäst filtre, för filtret har du väll skruvat fast? (i fästena till originalådan typ,) jag har satt filtret i ett aluminiumrör som går till lmm som jag skruvade fast i en av originalfästena. jag har ingen skiljevägg än, har fan inte haft tid och fixa det, (har börjat jobba igen, vart så jädrans mycket och göra på jobbet.) men jag tänker göra det själv av aluminium..

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
mm nej mitt filter sitter fast direkt på lmm med en slang klämma..=P haha känns jävligt fjortis fixat..
satt så när jag köpte bilen o har inte orkat fixat det än av samma anledning som dig, jobbet.. haha sen så har jag inget garage där jag bor så får åka upp till farsan när det ska meckas vilket e 13 mil fram å tillbaks.. o det orkar man inte varenda helg..=P
men håller iofs med om det där med att tillverka själv blir både ekonomiskare och roligare, om de blir bra förstås..

Visa användare
278
finnen318is
men nu e det ju asagott väder, det är bara o ränna ut på parkeringen o mekka! :)

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
ja det har du iofs helt rätt i. men känskan e ju inte den samma som att va i garaget med ett par bira, fan det e livet.
blir någon sån helg inom kort..
Visa användare
278
finnen318is
det har du rätt i mannen, men jag o polaren gick ut på parkeringen för ett tag, då när det var den första godkännda solen för året, okej kallt som faen men det var värt det. drog i oss ett gäng bärs o stog o gjorde rent lite.. plockade av insugbäljen o putsa i insuget så mycket det var möjligt. fan kännde tom en liten förändring i responsen.. :) det var nog inte rengjort på ett tag.. det var så jävla gött va, ta hand om sin ögonsten..

näe, jag ställe upp för min bil när som helst, hon ställer alltid upp för mig.. :)

han en grym kväll!

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
haha a det rätt tänkt, mm kan tänka mig att det va jävligt mysigt, men det finns så mycket med bilen jag vill göra vet inte rikitgt vilken ände ja gska börja i..=P

sant som det e sagt.. roligare bil får du leta hårt efter..;)
hah du med...

mvh:kim
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
haha a det rätt tänkt, mm kan tänka mig att det va jävligt mysigt, men det finns så mycket med bilen jag vill göra vet inte rikitgt vilken ände ja gska börja i..=P

sant som det e sagt.. roligare bil får du leta hårt efter..;)
hah du med...

mvh:kim
Visa användare
278
finnen318is
den sista e30 som rullar på den här planeten kommer va ägd av mig.. ;) ja älskar dom, såå härliga bilar va! har funderat så jäävla länge nu o trimma upp en e30. och för ett tag sen så fick ja iden o göra det med en 4wd e30, några frågor om du orkar..? hur e knutarna/drivaxlarna på den. hållbara? hur e det uppbygd med låda/fördelningslåda? passar andra beemer lådor? funderar på att hinka i en 3,5 sexa, du vet från e34 535. och något ball bonnetrim på den, lätta så mycket som möjligt.. hehe, lär ju bli ball.

ha det!

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
det där e inget fel projekt, håller med om att e30 äger hårt. så jävla ball och rå.
ix drivningen ska driva ungefär 65% bak o 35% fram (eventuellt 5 i fel marginal kan va 70-30) men tror det stämmer.=) och den ska vara väldigt trimm tålig med mindre uppgraderingar.
har själv en m5 motor ifrån en -86 stående (3,5 liters äkta) som jag e sugen på att stoppa i min 320 men sen e de besiktningar, växellåda osv (har boxar kabelhärva) allt förrutom lådan...=/

drömmarna blir ald´rig förstora med en sån härn bil, dom förtjänar det o dom klarar det..=)

mvh kim
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
det e jkardan osv som måste byggas om vid låd o motor bytte men det ´finns folk som sysslar med sånt..=)

mvh kim
Visa användare
278
finnen318is
MANNEN!!!!!!!!! I med motorn! PUNKT SLUT :) FAAN va grym bil det hade blivit! hahahahaaaa, ja jag vet, man åker på o specca om kardanen, men det ju ganska lugnt.. jag har en bonnelösning på en lätt o hållbar kardan. men jag tänker inte skriva det här, folk hade alldrig trott på mig att det håller.. hehe hade blivit totalt idiotklassad.. fan åkte hem till tjejen i borås igår, njöööt så jädrans mycket. motorväg nästan hela vägen (200kmh) sen blir det grusväg. (breeedställ) :) ´bilen min går så gott så det inte sant, men tråkigt nog så tror jag oljepumpen e på väg.. :( kostsamt..

kan man få loss oljetråget utan att lyfta upp motorn?

Visa användare
278
finnen318is
förresten, faaaan va bakis man e....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.