|
|
|
|---|---|
nxv |
Nu är det inte så att jag är för fet för att komma in i dörren, men jag har däremot ett mycket delikat E30 problem. Förra sommaren så la centrallåset av helt och hållet, sen lite hastigt och lustigt fick jag ställa av bilen när det började bli vinter och så. Tanken var då att jag skulle fixa låset under vintern, men så blev det ju självklart inte. Så nu är batteriet dött, bagaget låst och jag har ingen nyckel som fungerar där bak. Jag kan inte ta loss baksäten och gå in den vägen för där är en baslåda som tar upp hela skuffen. Jag hann testa att byta centrallås "lådan" som sitter under högtalaren på förarsidan, men det hjälpte inte. Vad gör jag? Vart kan man starta bilen med kablar frammifrån förnånstanns? Somliga har roligare problem än andra. :) |
|
Finns det ingen pluspol i motorrummet du kan lägga ström på? // M.V.H. Daniel |
|
|
Uppe på vänstersidan (om du tittar framifrån) så sitter det förhoppningsvis en svart plastlucka med ett rött plustecken på, den sitter lite ovanför batterihyllan där andra e30 modeller har batteriet. Iallafall, bakom denna lucka sitter det en anslutning där du kan sätta på en startkabel så du kan få ström till bilen igen. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
nxv |
ok bra, men vad gör jag med centrallåset då? allt jag vill är att komma in i bagaget så jag kan ta ur batteriet och mina grejer där bak. |
nxv |
Skulle verkligen behöva hjälp med att komma in där bak så jag kan ta ur alla grejer där så jag kan sälja bilen sen. kan man knacka sönder låset och sedan ersätta det med ett nytt? ett nytt som man har en passande nyckel till då :) finns säkert på nån skrot. |
| på min e30 verkade det vara så som du beskriver, att ingen nyckel funkade i bagagelåset. men jag fullkomligt dränkte låset i olja och då släppte det taget och började fungera. kolla upp det... det är väldigt troligt att låset helt enkelt beckat igen eftersom det så sällan används med nyckel! | |
nxv |
problemet är att nycklen inte passar i bagaget, bara i dörren och tändningslåset. jag tror att det är reservnycklen jag har. |
| jag hade samma problem, det verkade som om nyckeln inte passade i låset. men jag gjorde som enor, dränkte skiten i rostolja mååånga gånger, och tillslut så släppte skiten iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.