|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Nu är byte av vipparmar, ventiltätningar och alla packningar mm. Planat toppen också och monterat allt igen.. Den startade och gick som en dröm :D Nu är frågan, ska man "köra in" grejjerna eller är det bara att fläska på som vanligt ? MVH Micke | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Du ska helst köra in den i ca 200 mil,så att allting får "sätta" in sig! Begränsa dina varvtal till ca 4500-5000rpm mot senare och gärna lite lägre innan. Efter de avverkade 200 milen så bör du se över ventilspelen,och sedan kan du "fläska" på i vanlig ordning!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
Paap Reeder |
... du gjorde väl 25 min varmkörning samt efterdragningen 35 grader?? ... och det du skriver nu är körning EFTER den efterdragningen. MVH /// Paap R |
|
jo, jag vet ej om det vart hela 25 min men bra varmkörd iaf och den funkar fina fisken.. håller på med inkörningen nu.. har väl avverkat en ca 100 mil. dock har den börjat läcka kylarvatten från en slang så det kommer in luft så den går varm :( har beställt en ny slang nu och undviker körning tills dess. =/ Annars går den som smort, inget ventilskrammel och en underbar bil att köra. MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.