|
|
|
|---|---|
| någon som vet hur man kolalr i fall däcken är korrekt placerade. på min sida finns det bilder på back däcken är de korrekt placerade? på rätt sida alltså så de inte snurar åt fel håll då det itne finns någon rotation symbol på däcken. | |
|
Min erfarenhet är att finns det ingen rotationspil så finns det ingen specifik rotationsriktning. Sextrettifemman Länk |
|
| montera och kör med andra ord. | |
|
Om man kollar på bilden med bakdäcken så tycker jag att det på höger sida ser rätt monterat ut, medans det på vänster fälg verkar fel. Mönstret i mitten är inte rotationsberoende, men klckarna på det yttre mönstret verkar onekligen ha en tänkt rotation. Vad är det för däck? märke och modell. /Jonas |
|
|
På mina sommardäck är det ynkligt små pilar för rotationsriktningen. Har du kollat ordentligt?? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| jag har kollat över allt står bara outside på ena sidan och det betyder inget. polarna har kollat också. | |
| märket är continental 206/60 r17 93w det går bättre nu men är inte helt perfekt det verkar nästan som om de har montera däcken fel i från början tagit vänstersidan runt om eller något sådant. jag får svänga förbi någon däck firma nästa vecka någon dag. | |
Gemini__ |
Är däcken monterade på fälg med "outside" utåt som det ska vara bör det inte vara några svårigheter att montera rätt. Outside utåt alltså. Mvh: Thomas |
| så har jag monterat det och då är det som på bilden så det borde ju vara korrekt eller hur. | |
Gemini__ |
Ja, då är det 100% korrekt. |
| Om däcket är märkt med outside så innebär det,i de flesta fall, att däcket har ett mönster som inte är riktningsberoende utan asymmetriskt med ett specifikt mönster på yttre däcksbanan för optimala kurvegenskaper. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men om det inte är rotations bestämt,varför står då "outside" på en sida!?? MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Det är inte rotationsspecifikt mönster utan assymetrisk inre och yttre däcksbana! Det viktiga är att den yttre däcksbanan verkligen sitter mot framsidan av fälgen! |
|
| detta är helt mystsikt det borde inte se ut så där aja får svänga förbi någon däck firma dett verkar nästan. som om de har satt på enbart vänster däck eller något. | |
| Om du har texten "outside" utåt på båda sidor kan du vara helt lugn. Som andra redan har skrivit så har du inte däck med en viss rotationsriktning utan dom är konstruerade på så vis att en viss sida på däcket ska peka utåt. Det finns ytterst få däck som är olika beroende på om dom ska monteras på höger eller vänster sida. Dom däck jag har sett som har en sådan konstruktion har dessutom varit märkt left och right. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.