|
|
|
|---|---|
|
jag undra bara om man kan använda den istället för castrol 10w-60 tws !!! Mvh A-R-S | |
| Jag chansar inte.Jag kör med det som BMW rekomenderar och då blir det TWS det är ju små pengar det rörsig om.Skulle man få motor haveri så går det på ca 120000kr och då ångrar man sig nog. | |
| Finns TWS på blocket för 125kr/litern just nu. En bra säljare som jag köpt av flera ggr. | |
|
RC 10w-60 kostar mer än Tws oljan...... Mvh |
|
|
RS 10w-60 ska de stå |
|
|
hej förstår att castrol är bmw. men där finns ett märke som valvoline som har en olja som heter vr1 5-50w som jag använder i min m5 99:a. valvoline är mycket större när det gäller oljer. deras oljer har bättre additiv=smörjande egenskaper. castrol är duktiga på att marnadsföra sig därför tror man att det bara finns castrol. ju mer som ryker ju bättre |
|
| Kelly: Har du någon länk till oljespecifikation på denna olja? Hittar inte den själv. | |
|
bmw-lelle detta är inside information. så klart skriver inte företagen ut detta själv. ni får såklart köra på vad ni vill. jag har detta både i vår 3,0 csi och i vår m5 99a. vr1 är godkänd av bmw. men dom har väl just nu bättre avtal med castrol. jag har inte påstått att castrol är en dålig olja annars hade såklart inte bmw haft den. |
|
|
Oljan är ,vad jag kan se, inte avsedd för gatbruk. Har haft Millers tävlingsolja i tidigare men vid oljebytet så hittade jag TWS billigt så det kör jag på nu. Tävlingsoljor har i regel inte den ACEA samt API-klasning som skall vara. |
|
| bmw-lelle. ledsen men du får nog läsa på bättre. | |
|
Jag som trodde detta var ett forum där man delade med sig av sina eventuella kunskaper och erfrenheter. (likt det jag hjälpte dig med i en annan tråd som DU startade.) silly me.. |
|
|
ledsen om du tolkade mig fel. jag vill inte göra någon förbannad. oljan jag menar är 10-60 vr1 inget annat. jag skrev tyvärr fel. jag vet vad du menar där är oljer för ren racing den skall man såklart inte ha i sin sommar-vardagsbil. |
|
|
Castrol Rs är väl en av deras dyraste oljor och definitivt en av de bästa man kan köpa i butik idag... Har enbart använt castrol i alla bilar jag kört sen jag såg oberoende tester där smörjegenskaperna i castrols dyra oljor var överlägsna många andra, däribland valvoline. Har pratat med verkstäder som sett avsevärt mindre slitage på kundbilars motorer sen de gått över från valvoline till castrol. Vet dock ej vilken version de använt... |
|
| HEJ JAG HAR HÖRT ATT CASTROL TWS 10-60W SKALL UTGÅ UR SORTIMENTET NU I APRIL. SÅ DÅ BLIR DET RS 10-60 ISTÄLLET. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.