AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
608

Centrallåset på höger sida E 36 Compact.

jo
14
joreri
318i -98 E46
Någon som vet om man kan nödöppna dörren manuellt. Troligen har låsmotorn gått då den dörren inte varit lika snabb att låsa när man låst med fjärren. Den har liksom kommit efter. Nu är dörren låst och jag undrar hur kommer jag in i dörrren. Kan jag manuellt öppna så att det blir lättare att få bort dörrsidan ?

Visa användare
35
Lundberg...
E36 318is -92
Är det inte bara att rycka i "dörr öppnarspaken" på höger sida?
Så är det i min E36 Coupé när den är tvär.

mvh Andreas
jo
14
joreri
318i -98 E46
Hej Andreas !

Nej så enkelt var det inte. När jag drar i dörröpnnarspaken så går låsknappen upp en bit men sedan händer inget mer. Jag har dragit i låsknappen men inget händer alls.

Hej!Blev exakt så på min 323i-96-4-Dörrars sedan.Jag körde ner rutan på den dörren,och pressade försiktigt ner ett plattjärn mellan dörrsidan och dörren.På plattjärnet hade jag en tång som man kan låsa,så att man får kraft att bryta lite försiktigt.Sen är det bara att ta bort dörrsidan.Jag var lite ivrig,så 3 st clips gick sönder,men dom kostar 5kr/st påBMW så dä är ju överkommligt.Sen får man lirka&lirka tills man får upp låsmekanismen,och det va inte med torra ögon,kan ja säga,men det går.Du kan kolla hur det ser ut med en liten spegel,och lysa med en ficklampa.Jag lämnade in bilen sen,när centrallåsmotorn skulle bytas.Lycka till/Henrik!!!
Glömde nämna att du måste ta bort 2 st torxskruvar,som sitter vid inre dörrhandtaget.Dom är täckta med pluggar,som du bara sprätter bort.Sen kan du försiktigt ta bort dörrsidan.Lycka till/Henrik!
Glömde nämna att du måste ta bort 2 st torxskruvar,som sitter vid inre dörrhandtaget.Dom är täckta med pluggar,som du bara sprätter bort.Sen kan du försiktigt ta bort dörrsidan.Lycka till/Henrik!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.