|
|
|
|---|---|
| är det någon som käner till Expensive Cars dom har samma bilar som finnes till salu autoscount24 säljer dom någon annas bilar ? se tex på blocket har dom en bmw m5 00 för 169000 och samma bil finnes på auto24 för 15000 eur . | |
|
är det inte så att du kan beställa dessa bilar genom de så hämtar de hem bilarna efter beställning ? |
|
| säkert men dom safftar på bra på priset den m5 vill dom ha 169tusen för se på auto24 samma bil för 15000ero det blit typ 14500kr man hämtar den och gör den klar för 6000 kr kan tänka mig att man kan pruta en hel del på den där nere . | |
|
putte,m: Öhhh ?? Saftar på bra på priset ? 14.500 kr pålägg och då har du inte ens prutat på priset ?? Alltså... bilhandlare måste ju ha vissa mariginaler de med eller hur för att överleva? Förstår inte ett dugg hur du tänker nu faktiskt. |
|
| Och pruta gör man definitivt lättare i Sverige än i Tyskland. Prutmån här uligger på ungefär 10.000kr och ungefär det halva därnere. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
14.500 är rätt lite i påslag mot vad jag har erfarit från andra firmor uppåt 30.000 kr har noterats i påslag vid liknande jämnförelser vid för frågan hos seriös importör. ///MVH Hasso Länk |
|
14500:- i påslag är ingenting på en importerad bil. Tror du att det är gratis att importera? Bilfirmor har en liten grön bok dom går efter. Där står inköpspris, försäljningspris miltal, årsmodell osv. samt tabell för förtjänst i %. Bilhandlaren vill bara få dig tro att du gjort en bra bilaffär när dom låter dig pruta. fast dom i självaverket har räknat in prutmån och förtjänst i priset. Hala som ålar. |
|
|
Det är iofs betydligt enklare att pruta på en bil som står i hallen och samlar damm än en import som dom bara tar in på beställning.... Keep up the good work! |
|
| Ja den där kärran kommer nog inte gå att pruta på många kr. | |
| Det är ett vettigt pålägg. | |
|
Fattar inte hur ni kommit fram till att prispåslaget blir 14500kr? 169kkr-143kkr = 26kkr. Mvh Johan |
|
|
räkna närmare 10k i bara hämtnings o regg kostnader så är inte förtjänsten så stor. Jag skulle inte bemöda mig att hämta den o försöka tjäna några större summor på den iaf,,, Henrik |
|
|
Är med lite undrande över er matte här, hoppas ni var trötta =) Men tycker det verkar vara ett ok påslag nått måste ju importören ha att leva på med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.