AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.411

Trasigt fälgemblem?

Tjena... Spolade loss mitt förbannade fälgemblem med högtyckstvätten... Detta befinner sig nu i omlopp runt jorden. Hullingarna gick av.
Nu till det roliga. I och med att fälgarna är kopior, hur ska jag få tag i ett nytt?? Navhålet är ju mindre än original. Tacksam för hjälp!!

MVH Jocke.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad är det för storlek?
På många piratfälgar passar BMW originalemblem.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Glömde skriva det... Testade med ett emblem från vinterfälgarna. Det emblemet var större. Får väl smälla dit det med Loctite i värsta fall..
Emblemen är av riktigt taskig plast, skulle vilja byta all 4.
Kom gärna med tips och råd.

Tack på förhand.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
finns som sakt en del olika dimitioner på fälgemblem på bmw,eller med bilskrots nissarna...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Nu har jag dammsugit fälggrossister, siter på nätet och konsulterat annat löst folk... Hittar lik förbannat ingen passande navkåpa... Ibland ångrar man att man inte köpte original.
Fälgarna är italienntillverkade kopior på Styling 71. Bild finns i mitt galleri.
Har någon tips vart jag kan hitta navlock är jag grymt tacksam. Börjar bli desperat...
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
BMW har flera olika dimensioner!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du har fortfarande inte svarat på vilken diameter det är på emblemet (eller navet) som du letar efter.
Ska du kunna få någon hjälp får du gör det...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Fixat!!! Slog killen som jag köpte fälgarna av en signal... Han jobbade på Mekonomen och hade köpt fälgarna på nån grossistfirma i Götet. Han fixade fram 4 nya kompletta genom Mekonomen, och skickade dom till mig!
Heder åt sådana människor..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.