|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| grelle - har du hört talas om nätpoker??? =) | |
|
Ja. Jag vet även om saker som arv, dyra presenter och fler sätt att få ihop pengar i tidig ålder. Men det är vanligare att ungdomar har lite pengar, än mycket. =) Mvh Johan |
|
|
Jag är 197cm och har sällan problem där fram i en BMW, kan bli irriterande med takhöjden i äldre modeller om de har taklucka. Bak är något annat. Baksätet är ju aldrig den starkaste punkten i en BMW, knappt ens i 7-serien. Har suttit i E32 Lang men takhöjden är knappast anpassad för någon 190+. Beror ju också på om du har längden i benen eller överkroppen, i det senare fallet blir det värre. /Olof |
|
|
Hojj ! Jag är själv rätt lång 203cm och har insett att det inte finns speciellt många bilar med rätt utrymmen. E-38 funkar men det går inte att sitta bakom i den om jag sitter som jag vill kanske i en L version. E-36 kanon men inte plats bakom Förra 5 Serie karrossen upplevde jag sm mindre än E-36an men ingen av dessa tycker jag håller bra för mig vid långfärder. |
|
|
Hmm.. kom precis att tänka på; de gör ju alltid de nya modellerna lite större o längre -- för att kompensera för att folk blir längre och större hela tiden kanske? Växer vi som befolkning verkligen så fort? =) 193 lång och jag känner mig inte ens särskilt lång idag, träffar dagligen på folk som är rejält mycket längre. Vilken är egentligen medellängden i Tyskland vs Sverige - någon som vet? |
|
|
Tror inte det har så mycket att göra med de utan snarare att våra krav på rymlighet blir allt högre. Inte många som vill att deras nya bil ska vara trängre än den förra. Och träffar du ofta de som är rejält mycket längre? Där jag bor är det inte så att man dagligen ser personer över 2 meter om man inte är på basket då. =) Mvh Johan |
|
|
Är 200 cm och sitter som en dröm i E34 utan taklucka, sänker ner sätet max och drar fram stolen(typ max faktiskt), sitter skönt och bra med plats bakom, i en E36 tycker jag man hamnar för långt från ratten för att sitta behagligt med plats för huvudet, kan varken säga att min längd sitter specifikt i benen eller överkroppen, bästa är ju att prova sig fram då vi alla är olika |
|
|
Hur kan man vara 2 meter lång och sitta med stolen nästan max fram? Du måste ju sitta med benen som fällknivar och med ratten tryckt mot magen!? Mvh Johan |
|
| kan man ju tycka men man kommer långt bort när man sänker ner stolen, den går som snett bakåt | |
|
Jaha, det förklarar ju saken. Jag brukar själv sitta längst ner men även långt bak i de flesta bilar och jag är inga två meter. Hur det är i en E34 hade jag dålig koll då jag inte kört en sån i mer än 15 minuter. Mvh Johan |
|
|
tack för alla underbara svar! ska kolla up alla ider gensat, kom gärna med mer haha ps. Lite skämmigt men vad menas med BMW E34 lr bmw e46? |
|
|
Inte helt säker på alla årtal men på ett ungefär så du får en vink, det är altså namnet på karossen de årtalen 3 serien(den mindre) <-90 E30 -91--97 E36 -97--05 E46 5 serien(den större) <-87 E28 -88--96 E34 -96--05 E39 7 serien(den ännu större) -87--93 E32 -94--02 E38 |
|
|
Jag är 1.97 Min nästa bil blir en VW Golf eller BMW 1-er, sitter bra i båda. Stolar går som sagt att ställa ner i botten, sedan brukar även jag sitta så långt framdragen som bara går. Stora bilar är tråkiga ;) Mvh, /Wille |
|
| Det är verkligen en total omöjlighet för en två meter lång människa att ha stolen framskjuten LÄNGST FRAM i en E34. Den genomsnittlige två-meters-mannen kan definitivt inte heller tycka att man hamnar för långt bak i en E36. Så antingen är Rert extremt konstigt byggd eller också har han en förkärlek för att sitta som en gammal dam med ratten tio centimeter från bröstkorgen. | |
|
jaha! rert tack så mycke!:) WilleW :D Golf är juh skit snygga men kan inte sitta i en sån, Så du menar om man köper sportstolar och sänker dom att man kan sitta i vilken bil som hälst? :D Ander N haha :P |
|
|
Jepp, recaro till R32 är det som är aktuellt isåfall. Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.