AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.972

Lång person behöver lång bil :)

Sida 1 av 2
Tja, jag är värkligen orolig för min längd och bil, ÄLSKAR värkligen bilar! endasen jag var liten. Det är nu när jag har nåra månader kvar innan jag bli 18 som jag oroar mig för bilen:( är avensjuk på min bror som kan välja vilken bil han vill för han är normal lång iaf rakt på sak så vill jag ha hjälp av nåra som kan nått som bilar (Bmw's) altså ni :) jag behöver en lång bil som jag kan sitta bekvämt i och dom bakom mig kan oxå få plats för min pappa äger en serie3 bmw 1999 model och jag måste draaaa stolen långt bak för att kunna köra den ingne kan sitta bakom mig :P iaf jag är 2.06 m lång och behöver en lång bil hälst BMW :D

Tack för allt hjälp /sorry för allt stav fel skrev det snabbt:)
Ac
383
Acous
e21 318i -82
sjuserien är lång
X5 är hög

testa ;-)
oh;) taack nån specefic? dåda lr alla serie 7?
men tror ni det kmr och vara problem för mig och hitta en bra bil pgr. av min längd:(?
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
min polare som är 205 sitter ju inte jättebra i min etta iaf... han anser dock att coupéer är att föredra framför sedaner av den enkla anledningen att dörrarna är längre och han slipper kolla in i stolpen när han tittar åt sidan...

testa 3-serie coupé, men om du har krav på at få plats bakom så behöver du ju en 5-serie...

du kommer att få problem med att välja vad du vill, men prova dig fram så kommer du ju alltid att hitta ngt... han själv har en peugeot 307 3-dörrars...
aha, grymt ok ska kolla 5-serie lr coupe 3-serien, men en sak till 7-serien är stor men det finns ingen manuel spak till den :P vill ha den "a stick"
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag är inte jättelång, 1.86, men gillar att sitta långt bak. Och så mycket kan jag säga att även med sätet i allra bakersta läget så är det fortfarande GOTT om plats för passagerarna bakom mig i min e34. Vet inte hur pass ny bil du vill ha, men i en 5- eller 7-serie får du garanterat inga problem!
Nyhet spelar ngen roll :) vill ha en snygg fräsh ny Gott om plats bil manuel oxå :) tack för tipset enor, flera tips är välkommna
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Jag är själv 198 cm och sitter overkligt bra i en E39. Prova en sådan.
MLindqvist aa, ska :P inga mer tips på vad jag kan göra?
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
7-serien finns faktiskt med manuell även om de är ovanliga. Menar då E38 modellen som tillverkades fram till -01. Här har du ju ett förslag: Länk
Annars prova en 5-serie E39 och testa. Det beror ju inte bara på hur lång du är utan också hur långa ben mot överkropp du har.
Sp
63
Speeder
530im -01
Är 193 lång och sitter fantastiskt bra i e39.

Sitter inte alls bra i e46. Lite bättre i e36. Beror på sidornas lutning upp till taket i e46an, jag har väggen 1 cm från huvudet på vänster sida och håret blir statiskt. Obehagligt. =)

Sitter helt ok i e90/91/92! Men den är ju större också, närmare en e39a i storlek.

Så e46an är en knattebil i min värld. =))
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej

Kan bara tala om att ska man sitta bra i en 7-serie (E32) när man är så lång så krävs det en Lang-version eller en vanlig utan taklucka. Jag vet.
Din längd komme absolut inte spela roll hur Du sitter i en bmw, jag e 193 och satt hurskönt som helst i en E30. Men eftersom du har krav att det ska finnas plats bakom dig så är 5 serie och 7 serie att föredra. Helst 7 serie du har du mycket plats på alla håll och om du är kräsen kan du ta "L" versionen som är extra längre, har för mig att det är ca 12-15 cm vilken är ändåmycket.
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Taalperson, jag är 200 cm lång och har själv en 740 (E32). Jag kan garantera att du inte får plats i vilken BMW som helst och att det definitivt inte finns plats bakom dig. Jag förstår att du har problem att hitta bilar som passar, det har jag med. De som inte är lika långa som vi kan omöjligt veta, du är dessutom längre än mig. Ska du leta efter en BMW eller vilken bil som helst så vet väl du att taklucka är "no option". E38 (7-serie) går ganska bra med lucka men inte E32. 3 serien är bara att räkna bort. 5 serien kanske går (E60). Makaveli, det skiljer 13 cm mellan er, det är en oerhört stor skillnad.
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
X serien har jag aldrig provat men där går det säkert bra, i alla fall X5.
ed
776
edge
520dT M -15
Tror nog de beror ganska mkt på vilken lutning du har på sätet. sitter man ganska upprätt så lär de inte va nåra problem att sitta bakom dig i en 5 serie, men sitter man som ja gör så är de värre för dem där bak även i större bilar.
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
2,06m lång, sitta upprätt ?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ett till problem kan väl vara budgeten? Tror X5 kanske ligger lite väl dyrt för en 18 åring.. Eller det kanske var familjen som skulle köpa en bil?

Sen att du vill ha en bil där även dom bakom dig ska få plats blir ju inte det lättaste. Tycker det är få av de bilar jag brukar köra som erbjuder dräglig plats till de som sitter bakom mig (1,88) och då tycker inte jag att jag sitter så långt bak.

Köp en E36 coupe och skippa helt idén med att någon ska vara bakom! =)

Mvh Johan
Sp
63
Speeder
530im -01
Fick chansen att köra en e46a igen i påskhelgen och fy sjutton vad man sitter trångt! 193 lång och ganska stor (inte tjock, bara muskulös). Ingen skön känsla alls i så liten bil. Antar att den räknas som 'mellanklass' och 5-serien som 'storbil'? Tja, allt är ju relativt. =)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Så små kan väl inte E46 vara? Ska ingen sitta bakom måste man ju få plats utan problem?!

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.