AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.167

Olika styrdon till Xenon e46 -02? Vilket skall jag ha?

aZ
21
aZiR
325i - 02
Hej.

Mitt ena xenonljus har som jag skrivit i tidigare tråd lagt av.
Har efter felsökning kommit fram till att det är styrdonet/ballasten som har lämnat in.

Nu är jag på jakt efter ett begagnat och har hittat några alternativ. Frågan lyder dock följande: Hur vet jag att det passar?? Fungerar tex ett styrdon från en e46/e39 -00? Min bil är iallafall tillverkad 2002-04 ,en e46 325i.

Vill inte få några spökande lampvarningar. Och nivåregleringen på strålkastarna måste ju också fungera.

Tacksam för upplysningar!
/Magnus Ö

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ska nog inte vara några problem.ser dom likvärdiga ut?jag vet dom äldre vara stora bregottpaket.sen vart det vell någon uppgradering på detta o vart mindre,vilket år låter jag vara osakt...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Jämför här?

Länk

Carl
aZ
21
aZiR
325i - 02
Jo en sak till. har sett att vissa bilar (som min) har en sk "Ignition Unit", medan andra bara har själva styrdonet. Är ignition-uniten inyggd i dessa styrdon? Funkar det att sätta dit ett sådant styrdon på min och helt enkelt hoppa över den befintliga ignition uniten?
Det är verkligen omständigt det här med xenon :)

aZ
21
aZiR
325i - 02
Inte många som är insatta i Xenon här verkar det som.
Får väl dela med mig av min nyfunna fakta.

Till en E46 funkar inte andra styrdon för xenon (om man inte vill modifiera väldigt mycket dvs). E46 har gentemot många andra xenonlösningar separat tändmodul, alltså inte inbyggt i styrdonet.

Lägger in bilder på hur styrdonet ser ut (2002 - 325i):
Länk
Länk

Som ni ser är styrdonet "bult on" med specialanpassad adapter.

Om någon råkar sitta på dylikt styrdon: (1307329074) är jag intresserad av att köpa detta.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.