|
|
|
|---|---|
| Har sökt men hittade ingen lösning.Kan man lossa glaset genom att demontera skyddslisten i ovankant eller är glaset limmat/silikonat på plats? | |
|
glaser är ej limmat.kan du inte köpa en ny tätlist,kostar inte många kroner på bmw... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| Jag fick inte bort glaset när jag provade lite försiktigt.Ska undersöka saken närmare imorron. | |
| Annars kan det vara ide att kolla i de små ventilations-gummislangarna som sitter i armaturens bakkant, dessa innehåller en liten skumgummiplopp - ta loss och gör ren, den kan ha blivit skitig med åren. | |
| Ska kolla upp det.Tack för tipset! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Fin bild men den armaturen är inte riktigt likadan som min.Jag har inget lock ovanpå och jag hittade inga slangar heller. Går armaturen att dela i framkant istället(mellan glasen)?Måste man isåfall montera bort den först?hur många skruvar sitter den fast med? |
|
|
Har du angel eyes, dvs -01 facelift? De går inte att dela enkelt, limmat. Går dock att mjuka upp limmet, men det är nog överkurs. Annars måste de av bilen, ja. Sitter plasthakar på undersidan också vill jag minnas. Vent- slangar måste du väl ändå ha, titta nogrannare? |
|
| Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri.Kommentar någon? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är exact samma armatur förutom att det är xenonljus på bilden. Ja du måste plocka bort hela ljuset, 4 skruvar och lite sladdar. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu är det fixat.Fick dock inte bort all fukt i blinkersdelen men slangarna var inte täppta så den resterande fukten försvinner väl så småningom. Tack för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.