AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.944

Favorit i repris! Putsträff hos Doktor Jörgen 3/5 18.00!

Sida 5 av 5
Tack till Asken och polernisse och gratis bmw ägaren 335 som fick en bil ren och senare en tur i Porschen.

/S
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tack så hemskt mycket Jörgen och Asken - det var extremt trevligt. Ett extra plus till Marco för den mkt goda maten.

*håll till höger, eller gasa* Länk
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Tack så mycket till Jörgen och Asken för en rolig och lärorik kväll.
Tack även för den goda maten, helt klart över förväntan.

Mvh
//Peter
He
32
Henkman
540iA -98
Tack för en trevlig + lärorik kväll, arrangemanget var superbt!
st
79
stigge
Bmw 523 IA Touring
Även jag håller med tidigare inlägg.
Många tips blev det
Än en gång tack, Jörgen och Asken
Halloj!

Tackar för en kanontrevlig afton! Maten var utsökt Asken! :) Kul att Jörgen visade lite tips och tricks. Jag fick lära mig en del nya saker. Speciellt tvättmomentet med leran! Synd dock att killen från Automiracle inte hade tid att rikta lite fler bucklor. Min förardörr på Porschen ser ut som en prickigkorv med alla dörruppslag :( Kul att se alla igen! Hoppas vi kan samlas snart igen!

Mvh Tobbe
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tack till Asken och Polernisse.

Bra arrangemang och toppenmat.

Nog lärde man sig allt en del nytt. Har försökt att hitta nån som säljer den däringa "leran" men det har inte varit helt lätt.

Micro har ännu inte fått in Meguiars, i juni står det, men annars hittar jag inget. Nån som vet och kan tipsa?!

Niklas

Fransosen
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tack till Jörgen, Asken och Marco.

Kul att vinna något för en gångs skull.

/Rickard
Som vann 3:e pris
Fransosen:
Det finns andra, Micro i Uppsala har definitivt, annars kolla med Tommy the polishman i Väsby eller varför inte LJ-Trading's lera?
Länk

/Marcus (som fortfarande skulle vilja se bildbevis där herr Ask visar sin diskreta sida)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Darklight,

Tack för tipset, hade helt glömt av LJ-trading, har ju konto där och allt!!! Dessutom större lerklump än Meguiars så det blir en köporder där.

Tror inte det finns bildbevis på när Asken står och är diskret. Var nog ingen som hade tid till att fota eftersom vi var uppmärksamma elever till Dr Jörgen :-)

Trevlig helg alla, det lär i alla fall vara en 12-13 "gubbar" som övar sina nya tvätttips i helgen.

Niklas

Fransosen
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Asken såg ovanligt diskret ut, och själv drabbades jag av "Jagmåstehaennieelva-sjukan" när jag kollade Tobbes fina Porsche efteråt.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Ja så står man då här med baken i brevlådan,var helt inställd på att det var nu (Fredag efterm)som det hela skulle gå av stapeln,tokmiss av mig och en ursäkt till Asken som planerat och donat.Vad jag förstått på tråden så blev det lyckat och det är väl bara att bita i det hårda och möjligtvis hoppas på att man är välkommen nästa gång.
En synnerligen trevlig helg tillönskas er alla!
Mvh Dic
ja
81
jaha!
E92 325i 07
Jepp, det var kanon. Hem o planera nästa träff nu asken. önskemål om masstvätt samt en tur något varv finnes! Måste även ursäkta att jag var sen, men askens inhyrda CIA dörrvakter var svårforserade ;)

/den manglade killen
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tack för en trevlig kväll!

Angående leran så åkte jag till SGA i Bromma (tack för tipset Asken) dagen efter och köpte en sådan, 324 kr exkl. moms får väl inte anses som billigt, men jäklar vad den var effektiv! Jag provade den på mitt testobjekt (Golf IV -99 som var riktigt dassig i lacken) innan jag använde den fina polermaskinen som jag vann av Jörgen :) Jag kan inte annat än rekomendera 3M leran.

mistafrizz => Om du får förhinder den 7:e sept så finns det en knappt använd polermaskin som du kan få i byte ;)

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.