AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.161

Är z3 med automatlåda svårt att "bli av med"?

Undrar bara om en zäta med automat är så oerhört svårt att sälja som det påstås? Jag är på väg att köpa en zäta med automat, mkt pga av bilens fina skick, historik etc. Ska jag som köpare verkligen låsa upp mig på en sådan sak som automat då jag själv inte har ngt emot att köra automat? Mvh Anton

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Nej, du skall givetvis inte låsa upp dig på detta om det är det du vill ha. Du får väl bilen för ett bra fris? I så fall är ju inte fallet större än för en vanlig manuell, eller? I regel är andrahandsvärdet lägre på automat då de flesta som är ute efter en Z3 vill ha manuell.

/Bo-Erik
Länk
an
39
andsta
525iA Touring -03
Z4 3.0 -03
Automat rular och förresten vem vill bli av med sin zäta :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Har du funnit din bil och gillar automat då...vad vänta på. Visst är en automat mer svårsåld inget förneka oftast är de som köper Z3 vill åt det mera sportiga, kanske finnns det bara en på 10 som föredrar automat, man gör man det så inget konstigt med det..bara njut av din nya bil...välkommen i gänget! Lycka till. Mvh Kent.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan! jag sökte bil länge för jag hade lite speciella önskemål om utseende och till sist fann jag min bil nästan som jag önskat om den då hade haft automat så hade jag köpt den ändå jag är inte så raceinspirerad utan vill glassa och njuta och då hade en automat passat utmärkt, men jag förstår tråden i dessa inlägg och står du och vill sälja en bil med automat så är det nog så att det finns färre köpare men då kanske du som köpare kan dra nytta av det rent prismässigt och lyckas du med det så kan du ju också sälja den billigare när den dagen kommer och som alltid ett lägre pris=lättare sälja
mvh Uffe/bildock
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Helt inne på Kents linje.

Jag låter aldrig en baksmälla dagen efter, styra en utekväll innan :)

Köp av Z3 är verkligen inte lätt... Jag var otroligt nära att slå till på en automat när jag, till sist, kom till insikt att jag vill ha en manuell växellåda - jag har hela tiden försökt intala mig själv om att automat är bättre -vilket det inte är för just mig... Bättre att ha is i magen och vänta in en fin med manuell... Jag har en otroligt fin 2,8 coupe -00 på gång i nere nurnberg. Priset ligger på cirka 135 tkr, har dock gått 11 tusen mil -ngt hinder? Vet inte hur priset är? Bilen har allt i utrustningsväg... Fyra utblås, klima, navi etc... Får i var fall köpa en 318 e30 så länge, måste ha ngt att färdas i innan jag hittar den rätta... Tack på förhand! //Anton
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag har just sålt min Z3 2,8 aut -98, det gick ganska fort att bli av med den. Annonserade ut den för ett par veckor sedan och fick napp ganska snabbt och sålde den till en kille i Kungsbacka. Passande nog var min son, som bor i Göteborg, på besök här över påsk, så han fick agera biltransport på vägen hem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.