AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.839

Tar ni betalt för de firmor som annonserar hos er?

Sida 1 av 3
-:BeeMWe:-
Senaste dagarna har jag sett olika BMWs på BMWbörsen som fotograferats på samma plats och med orden "finnans ordnas". Samma bilfirma dvs som matar ut deras bilar, tar ni inte betalt för dessa? privatpersoner tycker jag kan annonsera gratis men bilfirmor...

netsix
Ja, jag såg oxå ett par bilder jag känner igen. Bla autocenter på folkungagatan. Foton från där dom brukar fota sina bilar. Tycker även att det skulle vara värt att ta 40:- för privatpersoner oxå, kanske man skulle slippa en del okynnesannonseringar då.

/netsix
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tycker inte man ska haka på trenden med batalannonser.
Hoppas det hålls gratis för då kommer det också finnas fler annonser...

Vad gäller företagsannonsering så borde det finnas något system där företag kan lägga ut sina BMW till salu (givetvis inte gratis).

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Kanske 2 separata börsar? Eller möjlighet att söka efter privat- respektive handlarannonser? Håller med dig tompas, tycker också att det är att föredra med gratisannonser, åtminstone för privatpersoner. Man kunde kanske sätta en maxgräns för hur många annonser en handlare får ha eller nåt liknande.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Eller kanske max 2 bilannonser per mailadress?
Det skulle ju få stopp på okynnesannonserna också dvs man blir tvungen att radera sin gamla annons innan man sätter ut en ny (oftast för att den skall finnas på första sidan).

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Magnus M:
Din idé tycker jag låter vettig och att bilfirmor ska betala men inte privatpersoner.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Kom just att tänka på vad de som står för BMWPower säger i sin FAQ angående börsen:

'BMWBörsen är en gratistjänst som enbart vänder sig till privatpersoner. Företag är istället mycket välkomna att placera webbannonser (banner) hos oss. Detta kommer företaget bättre tillgodo jämfört med säljes-annonser på BMWBörsen. Information hittar du på: Länk

Så kanske är hela diskussionen om ändringar på börsen relativt överflödig. Håller dock fortfarande med om att det är fel av handlare att sätta ut annonser på börsen där de ger bilden av att det är en privatperson som annonserar (Snåla? Korkade? Vem vet, vem bryr sig, dålig stil iallafall).
Su
554
SunKi
325i -92
Magnus M; den idén tror jag inte på... hur svårt är det att gå och regga ett 10-tal olika gratisadresser?
netsix
Är man i behov av att sälja sin bil kan det vara värt 40 pix, tycker jag. Då tror jag att man får bort många av dom som sätter fantasipris på 1:a annonsen för att se hur det går och sedan sätter ut med ett mindre pris ett par veckor senare. Man vill ju inte kasta ut en massa pengar i onödan, så då kanske man sätter ett rimligt pris från början.
40 spänn är ju lite om man jämför med vad många tidningar tar för färgbilder + att man får med mycket mer info.

/netsix
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Det har du rätt i men sen finns det ju en del av oss (iallafall jag) som inte vill använda kreditkortsnummer via nätet pga den bristande säkerheten det medför. Men det är en helt annan fråga.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tar man betalt en mindre summa, läs under 50-lappen, borde man få bort okynnes och mindre seriösa annonsörer.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Runt 50-lappen för en annons är klart överkomligt. Det blir väl dock en hel del administration som måste skötas av BMWPower-gänget...

roadZter
Grejjen e att det är mycket svårt att sälja bilen på BMWbörsen. Varje gång jag haft annonser ute på olika sidor har det alltid kommit intressenter från en sida och det är inte BMWpower.nu. Så själv tycker jag inte det är lika atraktivt att annonsera här om det skulle kosta lika mycket på sidan jag pratar om.

netsix
Du kanske har haft ett för högt pris ;)

/netsix
BeeMwe,

min erfarenhet är att det är på BMWbörsen de seriösa köparna finns. Jag sålde min förra 530i 93:a för ca 1,5 år sedan till en kille på BMWbörsen och min 528i 97:a förra veckan till en som svarat på BMWbörsen...hade ute 528an på blocket i höstas....blev nedringd av ca 50 st som skambjöd 40' under ett redan mycket lågt pris....

Min erfarenhet är alltså att BMWbörsen ger få men seriösa kontakter. Blocket/Tv4 etc ger massor av samtal men få intressenter...

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
beeMWe:Det är inte BMW börsen och dess användare som
gör att inte din bil går att sälja.
Utan svårigheterna måste nog ligga någon annanstans.

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har sålt ett flertal grejor på bmwbörsen och det har fungerat klockrent. Tror inte entusiasterna här inne missbedömmer vad ett korrekt marknadspris är på ett fordon eller ett tillbehör, i de fall jag har frågat.
Mvh Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det hör till och med av sig folk som vill köpa min bil fast den inte är till salu. så seriösa köpare finns
det klart här på Power.Man behöver inte ens annonsera
det räcker tydligen med galleriet:))

MVH
Hasso
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jo,en såg mina fälgar på M3:an och frågade genast mig om jag ville sälja dom :)

Mvh Ricke
Lättare att sälja på blocket iaf, för mycket bmws här om man ska tjäna något på affärerna.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du satsar ju rätt hårt här, garanterat ingen annons med flera bilder än vad du har..Varför?? om det inte är någon bra sida för att sälja bilen, och om jag inte missminner mej så hade du flertalet inlagda annonser med olika datum tidigare.OCh du har ju fortfarande kvar bilen så det verkar inte var lättsålt var du än vänder dig. Knappast försäljningssajternas fel.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.