AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.114

Misständer och gå illa

Har stora problem med min 525 -92.
Det började med att bilen började misstända vid hög belastning.
bytte tändspolar. blev bra ett tag sen började den ingen. kollade tjuvluft, bytte luftbälgen och efter det så blev det ännu sämre.
Nu går bilen orent på tomgång, bluddrar så fort du tänker på att gasa när du kör.
Svarar dåligt när man står coh tomvarvar man inte lika mkt.
Nu gå bilen nästan inte att köra.bluddrar så fort man ska gasa.
spelar ingen roll om bilen är varm eller kall.
Bytte bränslepump och filter i höstas. kamgivare,tändspolar luftmassemärtare har jag testat byta nu utan framgång
Nån som kan tänkas veta vad som är galet.
ok ja. jag har sökt men problemet med alla trådar är att ingen skriver vad som var felet och om det löste sig med nått.
därför tänkte jag starta en tråd som kommer att avslutas med vad som var fel.
om nu nå vill hjälpa mig på vägen?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det kan bli dyrt o bara chansa hela tiden.så mitt råd är o åka upp till bmw o göra en diagnos,kostar 300 spänn.så får du med all säkerhet veta vad det är.eller?

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
jo blir nog så tillslut.
har bytt vevgivare,kamgivare, lambdasond och tändspolarna nu i veckan.
dock så är allt beggat så man vet ju aldrig.
Men eftersom ja jobbar på en demontering så vet jag att den bilen jag tagit sakerna ifrån gick felfritt.
Men får nog ta å boka in mig. har helt slut på idéer.
Köre med jobbets boschdator men den hittar inget.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Fördelarlock, fukt ?
Den har tändspolar. så finns ingen fördelare.
blir helt galen snart,
Bilen misständer mindre när man sakta sakta gasar och ökar farten.
Men så fort jag belastar den lite så bluddrar den och tappar 1 eller 2 cylindrar.
Ska upp med stiften ikväll och kolla dom. men jag är nästan hundra på att dom är snudd på vita.
Börjar tro jag har en massa skrot i tanken.
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
Kolla om det läcker ventilkåpaspackning. Var så på min, tändstifter var i olja och då misstände den som fan. Bytt packning och olja nu går det fint.

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Har du kollat luftmassemätaren? Bilen kan gå hur illa som helst om den är kass, min bil bluddrade, misstände och hoppade. Tillslut gick den inte ens att köra. Då testade jag att ta bort kontakten till lmm. Efter några minuter så gick bilen bra igen (tomgången försvann dock).

Köpte en ny på skroten efter det och problemet var löst.

Kan vara värt att testa.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Halloj Fanzy!>>>>Hur blev det nu med att du tänkte avsluta tråden så att vi till slut får veta vad som var felet :)

Eller går den fortfarande som "en påse nötter"?

Mvh Janne.

mr
88
mr_ping
BMW M3 -93
Jag har samma fel på min 325 -91... bytte alla givare och stift sedan började den gå något bättre. Sen dog LMMen så jag körde utan den i nån mil för att komma hem. Gjorde sedan rent den och sen varvade den som den skulle EFTER 1500 RPM.... under 1500 så går den som en potta skit, spottar o fräser och baktänder.

Min lambda är trasig men jag tror inte det har med det o göra... eller vad tror ni ?
Tror mer på något insugsfel typ hål eller nån slang som är kass.

Kan dock tillägga att 5:an och 6:ans cylinder håller mindre komp än 1-4. Dom ligger på 16 bar och 5+6an på 11.5 typ.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.